Werkt uw EV6 Remote Climate? | Kia EV Forum
Kia EV Forum banner

Werkt uw EV6 Remote Climate?

20K views 62 replies 33 participants last post by  dma_k  
#1 ·
Hebben de meeste mensen een werkende klimaatregeling op afstand via de Kia Connect-app?

Het is zomer. Ik zou graag mijn auto willen kunnen koelen terwijl ik niet thuis ben, voordat ik naar een hete parkeerplaats loop. Om de een of andere reden heeft mijn klimaatregeling op afstand nog nooit echt gewerkt. De dealer heeft er even naar gekeken tijdens het uitvoeren van terugroepacties en kon het ook niet aan de praat krijgen. Het lijkt erop dat de lucht die al in het systeem zit, rondgeblazen wordt, maar de echte airconditioning gaat niet aan. Als ik de afstandsbediening van de sleutelhanger gebruik, heeft dat geholpen, maar ik ben niet altijd in de buurt van de auto als ik hem wil koelen.

#3 ·
Hebben de meeste mensen een werkende klimaatregeling op afstand via de Kia Connect-app?

Het is zomer. Ik zou graag mijn auto willen kunnen koelen als ik niet thuis ben, voordat ik naar een hete parkeerplaats loop. Om de een of andere reden heeft mijn klimaatregeling op afstand nog nooit echt gewerkt. De dealer heeft er even naar gekeken tijdens het uitvoeren van terugroepacties en kon het ook niet aan de praat krijgen. Het lijkt erop dat de lucht die al in het systeem zit, wordt rondgeblazen, maar de echte airconditioning gaat niet aan. Als ik de afstandsbediening van de sleutelhanger gebruik, heeft dat geholpen, maar ik ben niet altijd in de buurt van de auto als ik hem wil koelen.
Ik heb het een paar keer geprobeerd toen ik een supermarkt verliet (om hem te koelen voordat ik achter op de parkeerplaats aankwam) en hij stond nog nooit aan toen ik instapte.

Ik wist niet zeker of hij uitging als ik de auto ontgrendelde, of dat hij nooit aanging. Maar het interieur leek niet koeler te zijn.

Ik dacht misschien dat er een vertraging was bij het starten, omdat de Kia Connect niet "direct" is. Als ik de 360-gradenweergave gebruik, duurt het meestal 10-30 seconden... maar die heeft altijd gewerkt.

#61 ·
Ik heb het een paar keer geprobeerd toen ik een supermarkt verliet (om het af te koelen voordat ik achteraan de parkeerplaats kwam) en het is nog nooit aan geweest toen ik instapte.

Ik wist niet zeker of het uitging als ik de auto ontgrendelde, of dat het nooit aanging. Maar het interieur leek niet koeler.

Ik dacht misschien dat er een vertraging was bij het starten, omdat de Kia connect niet "direct" is. Als ik de 360-gradenweergave doe, duurt het meestal 10-30 seconden... maar die heeft altijd gewerkt.
Ik heb de koeling niet gebruikt, maar ik heb de verwarming op onze koude winterochtenden in Minnesota zeker niet echt gebruikt. Ik doe de deuren op slot. Druk op de automatische start en druk vervolgens op klimaatregeling. Dit alles gebeurt via de telefoon-app. Als uw app niet is ingesteld, ga dan naar uw dealer voor hulp.

#4 ·

Het is zomer. Ik zou graag mijn auto willen kunnen koelen als ik niet thuis ben, voordat ik naar een hete parkeerplaats loop. Om de een of andere reden heeft mijn klimaatregeling op afstand nog nooit echt gewerkt. De dealer heeft er even naar gekeken tijdens het uitvoeren van terugroepacties en kon het ook niet aan de praat krijgen. Het lijkt erop dat de lucht die al in het systeem zit, rondgeblazen wordt, maar de echte airconditioning niet wordt ingeschakeld. Als ik de afstandsbediening van de sleutelhanger gebruik, heeft dat geholpen, maar ik ben niet altijd in de buurt van de auto als ik hem wil koelen.
Die van mij werkt prima. We hebben temperaturen gehad van bijna 100 °F. Zorg ervoor dat je EV6 op slot zit. Druk in de app op de knop voor het instellen van de klimaatregeling. Ik zet de mijne op 62 graden. Houd vervolgens de startknop voor de klimaatregeling een seconde ingedrukt. De app vertelt je wanneer de klimaatregeling actief is. Je kunt de stoelen niet aanzetten, alleen de airconditioning.

#6 ·
De mijne werkt prima. We hebben temperaturen gehad van bijna 100 F. Zorg ervoor dat je EV6 op slot zit. Druk op de knop 'klimaat instellen' in de app. Ik heb de mijne op 62 graden gezet. Druk vervolgens de klimaatstartknop één seconde ingedrukt. De app vertelt je wanneer de klimaatregeling actief is. Je kunt de stoelen niet aanzetten, alleen de airco.
Bedankt! Er is dus hoop. Ik laat de dealer uitzoeken wat er mis is met de mijne. Ik weet dat het probleem al vaak in dit forum is besproken. Ik heb verschillende oplossingen geprobeerd en niets werkt consequent voor voorkoeling als de auto niet is aangesloten.

#13 ·
Het werkt bij mij, maar ik ken de productiedatum niet. Ik weet wel dat als je de klimaatregeling met de app start, deze uitgaat wanneer je de deur ontgrendelt of fysiek opent. Dit is voor mij onlogisch, maar zo werkt het. Ik gebruik de app meestal om hem vroegtijdig te starten als ik ver van het voertuig verwijderd ben, en gebruik dan de automatische start op de sleutelhanger terwijl ik nader om te voorkomen dat hij uitgaat. Dit proces werkt om hem zelfs tijdens het instappen aan de praat te houden, maar het zet de auto (om een of andere willekeurige reden) ook terug op Celsius in plaats van Fahrenheit.

#63 ·
Het werkt met de mijne, maar ik ken de productiedatum niet. Ik weet wel dat als je de klimaatregeling start met de app, deze uitschakelt wanneer je de deur ontgrendelt of fysiek opent. Dit is voor mij onlogisch, maar zo werkt het. Ik gebruik de app meestal om hem vroegtijdig te starten als ik ver van het voertuig verwijderd ben, en dan gebruik ik de automatische start op de sleutelhanger terwijl ik nader, om te voorkomen dat hij uitschakelt. Dit proces werkt om hem te laten draaien, zelfs bij het instappen, maar het reset de auto ook (om een of andere willekeurige reden) naar Celsius in plaats van Fahrenheit.
Het feit dat de klimaatregeling op afstand uitschakelt wanneer men de deur opent, lijkt me OK (vergelijkbaar met hoe een kamerthermostaat de verwarming uitschakelt als hij een open raam detecteert), maar ik ben het ermee eens - dat zou een configureerbare optie kunnen zijn.
Wat me meer stoort, is dat instellingen zoals "A/C" worden gereset en de klimaatregeling op "Auto" wordt gezet. Erg dom. Ik zou het prettiger vinden als na het stoppen van de klimaatregeling op afstand (om welke reden dan ook) de klimaatinstellingen worden hersteld naar de staat waarin ze zich bevonden toen ik de auto vergrendelde (precies wat wordt besproken in deze video).
Image

#16 ·
Vorige week mijn AWD EV6 Wind gekregen. De klimaatregeling op afstand werkt, maar als ik die gebruik, veranderen de temperatuureenheden weer naar Celsius. Nog iemand dit probleem?
Heb dit probleem ook. Weet niet zeker of het een softwarefout is of gewoon een instelling die ik wel/niet heb omgeschakeld, maar het probleem blijft bestaan, zelfs na het installeren van de laatste update.

#20 ·
Merk op dat de airconditioning (wat erg dom is) uitschakelt nadat de ingestelde temperatuur is bereikt. Het kan zijn dat het werkt, maar als je later terugkomt, is het nog steeds warm omdat de airco is uitgeschakeld en het weer warm is geworden. Ik weet niet waarom ze de temperatuur niet voor ongeveer 5 minuten vasthouden of zoiets. Ja, batterijverbruik, maar maak dat de keuze van de gebruiker.

#21 ·
Let op dat de airconditioning uitgaat (wat erg dom is) nadat de ingestelde temperatuur is bereikt. Het kan zijn dat het werkt, maar dat je even later terugkomt en het nog steeds warm is omdat de airco is uitgeschakeld en het weer warm is geworden. Ik weet niet waarom ze de temperatuur niet bijvoorbeeld 5 minuten vasthouden of zo. Ja, batterijverbruik, maar maak dat de keuze van de gebruiker
Dit is ongeveer wat ik had bedacht en ik stond op het punt om het te posten. Ik heb het getest op een warme dag terwijl ik in de auto wachtte. Het schakelde uit net toen mijn dutje lekker werd. Ik dacht dat het op een soort timer stond.

Mijn nieuwe workaround is om het op een lagere temperatuur in te stellen, maar ik ontdekte ook dat het instellen op "Laag" via de webapp een foutmelding geeft.

De functie voor gepland starten lijkt niet te werken om de auto op een bepaald tijdstip te koelen als hij niet is aangesloten. Ik zal dit uiteindelijk meer testen. Al mijn verwachtingen van "werken" komen van het huren van een Model Y op Turo en volledige toegang tot hun app.

#26 ·
De mijne werkt vaker wel dan niet, maar soms krijg ik een foutmelding in de app met de melding dat de opdracht niet verwerkt kon worden, of iets in die trant. Als dat gebeurt, resulteert het opnieuw verzenden van de opdracht alleen maar in dezelfde fout. Maar het vreemde is: als ik die fout krijg en dan naar de auto ga, is het duidelijk dat hij de opdracht heeft ontvangen: de temperatuurinstelling wordt gewijzigd in wat ik in de app heb ingesteld, en hij wordt gewijzigd van mijn gebruikelijke "alleen bestuurder" naar normaal. Maar het systeem start gewoon niet. Een andere vreemdheid: een paar weken geleden kreeg ik voor het eerst hetzelfde probleem als anderen, waarbij mijn temperatuureenheden werden gewijzigd in C. Nu gebeurt dat bijna elke keer dat ik de afstandsbediening gebruik, maar ik heb die functie twee maanden eerder gebruikt zonder dat het een keer gebeurde. Ik heb geen updates gehad, dus ik weet niet waarom dit plotseling gebeurt, terwijl het voorheen niet gebeurde.

#31 ·
Ik heb mijn EV6 nu een maand. RCC werkte een paar keer toen ik de auto voor het eerst kreeg. Maar nu werkt het nooit. Ik krijg onbehulpzame foutmeldingen zoals "deuren kunnen ontgrendeld zijn" (dat zijn ze niet) of een nutteloze "we konden de opdracht niet voltooien". Het duurt ongeveer een minuut voordat die reactie komt, alsof de aanvraag is verlopen.

Maar andere afstandsbedieningsfuncties werken prima, zoals het ophalen van een 360-foto of het vergrendelen/ontgrendelen van de deuren. Die reacties komen binnen 10-15 seconden.

Gezien hoe bloedheet het de laatste tijd is, ben ik behoorlijk geĂŻrriteerd dat RCC niet werkt!

#34 ·
Ik heb mijn EV6 nu een maand. RCC werkte een paar keer toen ik de auto voor het eerst kreeg. Maar nu werkt het nooit. Ik krijg onbehulpzame fouten zoals "deuren kunnen ontgrendeld zijn" (dat zijn ze niet) of een nutteloze "we konden de opdracht niet voltooien". Het duurt ongeveer een minuut voor dat antwoord, alsof de aanvraag verlopen is.
Ik heb ontdekt dat als de auto gewoon op de parkeerplaats staat, op het werk of in de sportschool, enz., en ik geen eerdere opdrachten op afstand heb verzonden, de klimaatregeling op afstand bijna altijd werkt. Maar als ik op mijn werk ben en hem op de oplader heb aangesloten, en misschien de app heb gebruikt om de oplaadniveau-instelling op afstand te wijzigen, en dan later in de app ga als ik klaar ben om van mijn werk te vertrekken om de klimaatregeling aan te zetten, is de kans groot dat ik de foutmelding krijg dat die opdracht is mislukt. Het faalt niet VOLLEDIG, ik kan zien dat de auto de opdracht heeft ontvangen, want als ik naar de auto ga, zijn de klimaatinstellingen gewijzigd, maar hij gaat gewoon niet aan. Ik heb nog niet precies ontdekt wat de oorzaak van de storing is, of het de laderverbinding is, het gebruik van de app om eerder iets anders te wijzigen, of een combinatie van beide.

#32 ·

Het is zomer. Ik zou graag mijn auto willen kunnen koelen als ik niet thuis ben, voordat ik naar een hete parkeerplaats loop. Om de een of andere reden heeft mijn klimaatregeling op afstand nog nooit echt gewerkt. De dealer heeft er even naar gekeken tijdens het uitvoeren van terugroepwerkzaamheden en kon het ook niet aan de praat krijgen. Het lijkt erop dat de lucht die al in het systeem zit, rondgeblazen wordt, maar de echte airconditioning niet wordt ingeschakeld. Als ik de afstandsbediening van de sleutelhanger gebruik, heeft dat wel geholpen, maar ik ben niet altijd in de buurt van de auto als ik hem wil koelen.
Ik heb het de afgelopen maanden talloze keren geprobeerd en heb dit onderdeel van de software-app nog nooit aan de praat gekregen.
Blijkbaar schakelt de auto het A/C-klimaatregelsysteem niet in, tenzij je de auto daadwerkelijk van binnenuit aanzet, waarvoor je je voet op de rem moet zetten. Dit zou een eenvoudige software-update kunnen zijn als de app die veiligheidsfunctie kan omzeilen. De app moet in staat zijn om de auto op afstand in te schakelen, ongeacht of het Wind, GT-Line of GT is. Ik heb hierover contact opgenomen met de consumentenafdeling van KIA, dus hopelijk kunnen ze dit oplossen en reageren in hun nieuwste update.

Trouwens, heeft iemand een over-the-air UPDATE ontvangen zonder hulp van een dealer? Ik merkte dat mijn EV6 me een melding gaf van een update voor het Infotainment System toen ik de START-knop ingedrukt hield. Er wordt uitgelegd dat een update de auto tot 15-20 minuten onbeweeglijk maakt. Het duurde ongeveer 30 minuten om te updaten zonder een USB-stick te gebruiken.

#39 ·
Ik kreeg mijn EV6 afgelopen donderdag (besteld op 3 augustus, ontvangen op 8 september!!!!) en heb de afstandsbediening via de app nog geen enkele keer aan de praat gekregen. Ik was er echter mee aan het spelen en ontdekte dat als ik naar "Klimaat instellen" ga en een optie kies, het wel werkt. Ik heb het maar twee keer geprobeerd, maar het werkte beide keren. Als ik gewoon op "Klimaat starten" druk, krijg ik altijd de foutmelding "ongeldige schema-aanvraag". Elke andere functie die ik heb geprobeerd, lijkt prima te werken, hoewel het vergrendelen van de deuren een of twee keer is mislukt. In minder dan een week zal ik de app 100% NIET meer gebruiken als mijn gratis jaar voorbij is. Het is dom dat het meer dan $150 kost om hem te gebruiken, terwijl alle anderen hem gratis aanbieden EN hij NIET WERKT!

#40 ·
Ik kreeg mijn EV6 afgelopen donderdag (besteld op 3 augustus, ontvangen op 8 september!!!!) en heb de afstandsbediening via de app nog geen enkele keer aan de praat gekregen. Ik was er echter mee aan het spelen en ontdekte dat het wel werkt als ik naar "Klimaat instellen" ga en een optie kies. Ik heb het pas twee keer geprobeerd, maar het werkte beide keren. Als ik gewoon op "Klimaat starten" druk, krijg ik altijd de foutmelding "ongeldige schemaverzoek". Elke andere functie die ik heb geprobeerd, lijkt goed te werken, hoewel het vergrendelen van de deuren een of twee keer is mislukt. In minder dan een week zal ik de app 100% NIET meer gebruiken als mijn gratis jaar voorbij is. Dom dat het $150+ kost om het te gebruiken als alle anderen het gratis aanbieden EN het NIET WERKT!
De mijne werkt feilloos. Sluit je de deuren af voordat je de klimaatregeling probeert te starten? Zorg er ook voor dat je de knop ingedrukt houdt totdat de verlichte cirkel voltooid is.

#46 ·

Het is zomer. Ik zou graag mijn auto willen kunnen koelen als ik niet thuis ben, voordat ik naar een hete parkeerplaats loop. Om de een of andere reden heeft mijn klimaatregeling op afstand nog nooit echt gewerkt. De dealer heeft er even naar gekeken tijdens het uitvoeren van terugroepacties en kon het ook niet aan de praat krijgen. Het lijkt erop dat de lucht die al in het systeem zit, rondgeblazen wordt, maar de echte airconditioning niet wordt ingeschakeld. Als ik de afstandsbediening van de sleutelhanger gebruik, heeft dat geholpen, maar ik ben niet altijd in de buurt van de auto als ik hem wil koelen.
Ik heb mijn twijfels over de praktische bruikbaarheid van het Kia Connect-pakket. Ik denk niet dat het volledig af is. Mijn strategie is om te leren het zonder te doen.

#47 ·
Ik heb mijn twijfels over het praktische nut van het Kia Connect-pakket. Ik denk niet dat het volledig uitontwikkeld is. Mijn strategie is om te leren het zonder te doen.
Het werkt echt goed om de deuren te vergrendelen, aangezien de KIA geen automatische vergrendeling bij weglopen heeft. Ik vergeet vaak om de deurklink aan te raken en de deuren te vergrendelen. Mijn GMC en mijn Chevrolet hadden beide automatische vergrendeling bij weglopen en alarmactivering.