2022 ev6 eindelijk opladen bij Tesla Supercharger | Kia EV Forum
Kia EV Forum banner

2022 ev6 eindelijk opladen bij Tesla Supercharger

31K views 243 replies 64 participants last post by  tonester  
#7 ·
Ons werd verzekerd dat de update en adapter beschikbaar zouden zijn voor de 2022 Kia ev6 om op Tesla superchargers op te laden in Q1 van 2025. Is er al nieuws over wanneer we dat kunnen doen? Roadtrippen is dood tot die mogelijkheid er is. EV na EV wordt gesleept tussen Phoenix en Zuid-Californië op de I-10 en I-8.

#1 · (Edited)
Nee, dit is geen herhaling van andere EV6-oplaadsessies bij SC-threads, die verslag uitbrengen van een succesvolle EV6 SC-oplaadsessie die in januari plaatsvond, toen de mogelijkheid om een EV6 op te laden met een NACS-adapter er maar heel even was, of de mogelijkheid om op te laden bij een SC met een EV9 - het lijkt erop dat we dichter bij het weer openen van SC's voor EV6 komen, als deze Reddit-post daar een indicatie van is:

2025 EV6 charging at SC

Het voertuig is een in de VS gespecificeerde 2025 EV6 (let op de tijdelijke kentekenplaat uit Texas, plus de oplaadpoort bevindt zich aan de linkerkant) en laadt op bij een Tesla SC zonder een MagicDock- of NACS-adapter te gebruiken.

Image

Image

Hopelijk is dit een teken dat EV6-voertuigen van de eerste generatie binnenkort weer kunnen opladen op SC-locaties.

#5 ·
Ik ben het ermee eens. Dit kan gewoon Kia zijn die toegang biedt tot de native EV6's van NAC's, omdat ze op dit moment nergens anders kunnen opladen, tenzij ze een adapter gebruiken. Op de site van Kia kun je nog steeds geen EV6 bouwen - misschien is dat de gebeurtenis die het opladen opent? Wie weet wat ze denken of of ze überhaupt denken, aangezien ze zich zeker niet kunnen schelen om bestaande klanten die hun EV-reputatie hebben opgebouwd. Ze zijn mij al lang geleden als klant kwijtgeraakt. Sterker nog, we hebben deze week een Tesla M3 LR AWD geleased voor een ander familielid. Ik ben nog steeds dol op de GT, omdat ik het nog steeds de beste auto voor mij vind, maar Kia krijgt geen nieuwe zaken van ons.

#6 ·
Klopt, hoewel, zoals opgemerkt, een 2025 EV6 technisch gezien met de juiste adapter ook prima kan worden opgeladen op een EA- of andere CCS-uitgeruste DCFC-oplaadlocatie - d.w.z. het is niet zo dat 2025 EV6 alleen beperkt is tot opladen op Tesla SC (of andere NACS) locaties, wat betreft DCFC-opladen. Zoals ik al zei, het feit dat in ieder geval bepaalde EV6's nu kunnen/mogen opladen op SC-locaties is hopelijk een teken dat wij mensen van de eerste generatie daar binnenkort ook kunnen opladen; Ik kan me niet voorstellen dat Kia ons Kia CCS EV-mensen in de steek laat, vooral nu ze NACS-adapters gratis weggeven of verkopen aan CCS-mensen. M.a.w. waarom zou Kia een OEM NACS-adapter aanbieden, om vervolgens CCS-mensen te vertellen "sorry, je kunt ze nooit gebruiken op Tesla SC-locaties"...

#12 ·
Neem het met een korreltje zout, maar toen ik net mijn EV6 voor onderhoud had, sprak ik met een van de verkopers die ook een EV6 bezat. Ik bracht de vertraagde toegang tot de supercharger ter sprake en hij zei dat ze allemaal net een bijgewerkte EV-training moesten volgen en hij herinnert zich dat de datum 1 juni vaak werd genoemd.

#19 ·
Zo ja, hoe werken 2025 EV6's en eerdere jaren zonder adapter? (Exclusief magic dock en al die dingen.)
EVCCID.

Ook ondersteunt de EV6 met de native NACS-poort waarschijnlijk een groter bereik aan ampères bij gebruik in de 400-volt compatibiliteitsmodus. De achterste motor die als spanningsbooster fungeert, had niet zo lage limieten als op de CCS native EV6.

Wanneer je de verschillende EVCCID combineert met de verschillende ampère/voltage-aanvraag, ziet de nieuwe 2025 EV6 eruit als een compleet ander voertuig voor Tesla's Superchargers.

#23 ·
Het zal interessant zijn om te zien of de 2025 dezelfde limiet heeft. Uit de schema's blijkt dat de achterste motor nog steeds wordt gebruikt voor de spanningsverhoging.
De 2025-modellen kunnen tot 130kW op 400V-stations aan. Out of Spec toonde aan dat 10-80% op een supercharger bijna identiek was aan een Model 3 dankzij een echt goede laadcurve op de eGMP-voertuigen.

#24 ·
Ik heb het hier nog niet zien staan, maar verschillende mensen in mijn Facebook-groepen melden dat ze nu kunnen opladen bij superchargers. EINDELIJK! Haha. Hier is een korte video die ik heb samengesteld om dit te bespreken. Ik ben op vakantie, maar ik zal het testen als ik terug ben.

#25 ·
Ik heb het hier nog niet zien staan, maar verschillende mensen in mijn Facebook-groepen melden dat ze nu kunnen opladen bij superchargers. EINDELIJK! Haha. Hier is een korte video die ik in elkaar heb gezet om het te bespreken. Ik ben op vakantie, maar ik zal het testen als ik terug ben.

Jeff, is dit bevestigd? Ik hoop echt dat ze de toegang niet over een paar dagen of weken weer intrekken. Volgende week begin ik aan een lange reis om familie te bezoeken en ik moet vertrouwen op Tesla Superchargers om te reizen en roadtrip-video's te maken.

Heb je al iets officieels gezien? De laatste keer dat ik de Tesla-website bezocht, stond Hyundai vermeld als een officiële NACS-partner en Kia was nog steeds "binnenkort beschikbaar".

#36 · (Edited)
Kia verschijnt nu in de Tesla-app als een officieel ondersteunde partner!

View attachment 26658
Ik zag dat vanmorgen net toen ik me klaarmaakte om vandaag op reis te gaan naar een CCS-oplaadwoestijn. Hopelijk wordt de website snel bijgewerkt en zal Kia eindelijk iets zeggen.

Het lijkt erop dat @BoogieWoogieWoogie's voorspelling van toegang na Pasen klopte (als ze het schaakspel niet opnieuw terugtrekken).

#106 ·
Ik heb nog niets ingesteld in mijn "KIA Charge Pass"-gedeelte van de KIA Access App... Ik neem aan dat ik gewoon de Tesla-app kan gebruiken om mijn niet-Tesla op te laden, zoals ik heb gedaan met een Magic Dock?
Ja, zeker, gebruik de Tesla-app. Ik heb hem gebruikt met mijn EV6 en hij werkte perfect. Toen probeerde ik de Kia-app. Gewoon om te zien of het ook zou werken. Dat deed het niet, het blokkeerde alles volledig, en toen ik probeerde te stoppen met opladen in de app, bleef hij me vertellen dat ik nog steeds aan het opladen was, en er is een probleem met de oplader. Wat een waardeloos ding heeft Kia bedacht na al die maanden van uitstelgedrag.