Spannende ontdekking in de armleuning - hoe die vergrendelingspen werkt | Kia EV Forum
Kia EV Forum banner

Spannende ontdekking in de armleuning - hoe die vergrendelingspen werkt

6.6K views 3 replies 4 participants last post by  Elhovo  
#1 ·
OK, spannend voor mij in ieder geval.

Ik heb het gevoel dat een heleboel mensen deze vreemde armleuning... vergrendeling hebben opgemerkt?

Toen ik vandaag met de draadloze oplaadmodule aan het rommelen was en deze verwijderd had, realiseerde ik me wat er daar aan de hand is.

Die vergrendelingspen die uit de muur komt, is eigenlijk bevestigd aan een vrij zwaaiend gewicht in de armleuning. Het ziet eruit alsof het zo is ontworpen dat als je snel vertraagt of ondersteboven valt, de traagheid/zwaartekracht het gewicht doet zwaaien om de vergrendelingspen uit te werpen, zodat het deksel van de armleuning gesloten blijft.

Wie weet hoe goed het werkt bij een daadwerkelijk ongeluk - ik ben niet van plan mijn auto over de kop te gooien om erachter te komen. Maar het lijkt een volledig passief vergrendelingsmechanisme te zijn voor de veiligheid bij een botsing - vergrendeld wanneer de zwaartekracht in de verkeerde richting werkt om de inhoud in de bak te houden.