Kia EV6 Forum banner
61 - 80 of 97 Posts

·
Registered
6 Posts
Hej

Beställde min EV6 GT-Line 20 tum (VIT) 15 September fick den 9 December (Tillverkad 2021-10-01)
Underbar bil men tyvärr har även jag märkt av ojämn värme. Vid ett tillfälle skruvade jag upp värmen till 27 men ingen värme för det.
Ska kontakta återförsäljaren under dagen

·
Registered
16 Posts
När man beställde ev6 så fick man ett erbjudande från Boo energi. Någon som satt sig in i detta och kan säga om det är något att ha?

·
Registered
16 Posts
En som fått en fix installerad men värmen fungerar inte ändå Pre Heat Issues
Här är en med bättre framgång:

·
Registered
6 Posts
Fick nyss veta att detta fel är under utredningen av Kia tekniska, jag har senaste uppdatering i min bil (KIA EV6 GT-line) med den uppdateringen åtgärdar inte problemet fullt ut.
Återförsäljaren har detta fel på demo bilen samt flera kunder som har rapporterat in detta problem till återförsäljaren under senaste veckan.
Så jag antar att denna är ett stort problem.

·
Registered
EV6 GT-Line
34 Posts
Ja på en snabbknapp, men fungerarar inte att schemalägga för mig.
Startar gör den, men varmt blir det inte...

Jag har senaste uppdateringen från 2021-12-15 (den uppdaterade även ABS:en) men värmen är fortfarnade problem. Återförsäljaren har lovat att återkomma till mig så snart de fått en fungerande lösning från Kia Sverige...

·
Registered
16 Posts
Ja det blir spännande och se hur det funkar utan spolning. På de bilar vi nu haft med ledljus fram så har vi fått köra spolarna vid mycket kraftigt snöfall då snön inte smälter som den gjorde med värmen från halogenljusen. ID4 har inte heller strålkastarspolning om jag fattat rätt.

·
Registered
2 Posts
Vågar man fråga herrarna och damerna vilka fälgar och vinterdäck ni valt? Har en EV6 Gt line på väg in slutet av februari, som jag inte beställt vinterhjulen till än…

·
Registered
1 Posts
Beställde min Ev6 Gt line AWD med Sollucka och 20" 21okt, har inte fått ngn info om när den kan levereras än. Blev lovad lev i Februari men det känns inte troligt nu.

·
Registered
6 Posts
Vad har ni för däcktryck? Ser att jag har 3,4 bar Rätt mycket eller? enligt Kia ska det vara 2,5?
Har 19 tum 235/55

·
Registered
2 Posts
Hej!
Går i funderingar på att skaffa en ev6 och är väldigt nära att beställa en. Mycket trevlig bil hittils. Har också funderingar kring vinterhjul. Jag kommer att privatleasa, och har gjort så under ett flertal år. Historiskt sett har det varit katastrof att leada vinterhjul så jag har alltid köpt egna. Men med den lilla research jag gjort så är det inte säkert det blir så med ev6:an. Eller så har jag bara kollat fel?
Är ny på elbilar, men som jag förstår det så krävs ett högre belastningsindex för hjul till elbil? Har inte hittat officiella siffror från Kia på detta, någon som har koll på vad man ska ha för några?

·
Registered
16 Posts
Hej!
Går i funderingar på att skaffa en ev6 och är väldigt nära att beställa en. Mycket trevlig bil hittils. Har också funderingar kring vinterhjul. Jag kommer att privatleasa, och har gjort så under ett flertal år. Historiskt sett har det varit katastrof att leada vinterhjul så jag har alltid köpt egna. Men med den lilla research jag gjort så är det inte säkert det blir så med ev6:an. Eller så har jag bara kollat fel?
Är ny på elbilar, men som jag förstår det så krävs ett högre belastningsindex för hjul till elbil? Har inte hittat officiella siffror från Kia på detta, någon som har koll på vad man ska ha för några?
Som vanligt så är leasingpriset köpepriset genom 36. Kolla gärna i just ditt fall.
Är då däcken slitna när du ska returnera bilen, åker du dessutom på fyra nya däck som tillfaller nästa ägare = dubbel blåsning.
Köper du vinterhjul har du ju minst kvar värdet av fälgarna efter 36 månader som man kan sälja eller i bästa fall ha till nästa bil.

·
Registered
2 Posts
Som vanligt så är leasingpriset köpepriset genom 36. Kolla gärna i just ditt fall.
Är då däcken slitna när du ska returnera bilen, åker du dessutom på fyra nya däck som tillfaller nästa ägare = dubbel blåsning.
Köper du vinterhjul har du ju minst kvar värdet av fälgarna efter 36 månader som man kan sälja eller i bästa fall ha till nästa bil.
Jo, precis! Därför jag aldrig leasat däck förr. Men därför jag frågar. Är det skillnad på belastningsindex på hjul för elbilar och "vanliga bilar" Har hittat väldigt få hjul som skall passa till ev6:an, och de är väldigt dyra. En bra bit dyrare än det priset jag fått från Kia, så då kanske det kunde gå på ett ut och så slipper man köpa/sälja egna hjul. Är det dessutom speciella hjul för att det är en elbil så är de kanske svårare att sälja med?

·
Registered
16 Posts
Jo, precis! Därför jag aldrig leasat däck förr. Men därför jag frågar. Är det skillnad på belastningsindex på hjul för elbilar och "vanliga bilar" Har hittat väldigt få hjul som skall passa till ev6:an, och de är väldigt dyra. En bra bit dyrare än det priset jag fått från Kia, så då kanske det kunde gå på ett ut och så slipper man köpa/sälja egna hjul. Är det dessutom speciella hjul för att det är en elbil så är de kanske svårare att sälja med?
vad får du för pris på Vinterhjul via leasingen?
Här är ett par exempel vid en snabb Googling, verkar landa kring 22 tkr för en ok uppsättning.

61 - 80 of 97 Posts