@snsn0777 Ik heb over hetzelfde nagedacht als jij nu. Ik rijd echter al meer dan 10 jaar in elektrische auto's. Dus ik heb een goed beeld van mijn behoeften en wensen. Ik heb gekozen voor een Wind / Tech-pakket omdat ik niet echt van het zonnedak houd. De enige dingen die ik echt leuk zou hebben gevonden, zijn de HUD en de presentatie van de deurklink. En ik ga niet liegen, de extra actieradius heeft me een beetje overtuigd.
Ter vergelijking: ik heb mijn jaarlijkse kilometerstand teruggebracht tot ongeveer 10.000, 2.000 meer dan jij. Ik laad ongeveer één keer per week op niveau 2 tot 80%-90%. Ik gebruik DC-laden zelden, behalve voor langere roadtrips. Voordat ik de EV6 kreeg, heb ik maar een paar keer DC geladen.
De 20-inch banden leveren een lagere actieradius op, maar alleen jij kunt bepalen of het verschil significant is voor jouw gebruik. Jouw type rijgedrag zal de actieradius echt meer beĂŻnvloeden. Als het grootste deel van je woon-werkverkeer/reizen stads-/voorstedelijke niet-autosnelwegkilometers is, durf ik te wedden dat het verschil in actieradius van de Wind vs GT-L verwaarloosbaar is.
Als je niet regelmatig ritten van meer dan 200 maakt, dan zou beide auto's prima zijn. Maar één ding om te onthouden, deze auto's zijn DC-laadkampioenen. Als er een snellader op je route staat, krijg je in 15-20 minuten nog eens een paar honderd kilometer.
Kort nadat ik de EV6 had gekregen, reden mijn vrouw en ik naar een vakantieoord dat ongeveer 900 mijl retour was (NH naar MD). Dit was begin september, dus milde temperaturen. Bij voornamelijk snelwegsnelheden, met wat airconditioninggebruik, haalden we gemiddeld ongeveer 4,2 mijl/KW. We hebben 4 keer DC geladen bij EA (en ongeveer 8 uur op niveau 1, dochterhuis), ik zal niet zeggen dat EA perfect was, want dat was het niet. Ik moest een paar keer van lader wisselen bij een paar stations en heb nooit de maximale laadsnelheid gehaald. Maar ik hoefde ook niet meer dan 15-20 minuten per stop te besteden, EN er was geen wachttijd.
Kortom. Neem de auto die je het leukst vindt. Wat betreft je actieradiusangst, de laadinfrastructuur is de afgelopen jaren enorm verbeterd en ik verwacht dat deze zal blijven verbeteren🤞. Met Kia die zich aanmeldt bij NACS, zullen we binnenkort betere toegang hebben tot Tesla-laders. (hopelijk kunnen de EGMP-auto's dan met volle snelheid opladen bij superchargers)
Succes met je beslissing, maar ik denk niet dat je iets verkeerd kunt doen met een van beide modellen. Ik zeg het nogmaals, neem de auto die je het leukst vindt.