Kia EV6 Forum banner
1 - 5 of 5 Posts

·
Registered
2022 GT-Line EV6 Yacht Blue
11 Posts
Discussion Starter · #1 ·
I just purchased a Yacht Blue GT-Line today. I had test driven a Matte Grey FE earlier this week. I really thought the car looked great!, but was afraid of the extra effort to keep the the matte finish looking good and the FE feature set was not attractive to me. At that time they said they had a Blue GT-line due in 8 days, so I had planned to go back today to place a deposit (if we could agree on a price). While I was on my way to the Ford dealer to look at a Mach-E, the Kia dealer texted that the GT-line had arrived early. I had already decided that I preferred the EV6 over the Mach-E, but figured I had time, so why not take a look at the Ford. Well, the Ford dealer had "loaned" out their Mach-E demo car and did not know when it would be back. SO, I went directly to the Kia dealer and test drove the GT-line that had just come off the the truck that morning; they were peeling the plastic off when I arrived. I, was very happy with the color, it looks great in person and like the body colored wheel arches better than the gloss black ones on the FE. The only bad thing was that I can;t pick it up until Monday :( , the service department had closed before performing the inspections and cleaning the car for delivery. I can't wait!!

Photos of my old car and the as of yet uncleaned EV6 ( I will miss the Stelvio, but I won't miss buying gas !)
Car Wheel Land vehicle Tire Vehicle

·
Registered
1 Posts
Ik heb zojuist een Yacht Blue GT-Line gekocht. Ik had eerder deze week een proefrit gemaakt in een Matte Grey FE. Ik vond de auto er echt geweldig uit zien!, maar was bang voor de extra inspanning om de matte afwerking er goed uit te laten zien en de FE-functies waren niet aantrekkelijk voor mij. Destijds zeiden ze dat ze binnen 8 dagen een Blue GT-lijn hadden, dus ik was van plan om vandaag terug te gaan om een aanbetaling te doen (als we het eens konden worden over een prijs). Terwijl ik op weg was naar de Ford-dealer om naar een Mach-E te kijken, sms'te de Kia-dealer dat de GT-line eerder was gearriveerd. Ik had al besloten dat ik de EV6 verkies boven de Mach-E, maar ik dacht dat ik tijd had, dus waarom zou ik niet eens naar de Ford kijken. Welnu, de Ford-dealer had hun Mach-E-demo-auto "uitgeleend" en wist niet wanneer hij terug zou zijn. DUS, Ik ging direct naar de Kia-dealer en testte de GT-line die die ochtend net van de vrachtwagen was gekomen; ze waren het plastic aan het afpellen toen ik aankwam. Ik was erg blij met de kleur, hij ziet er persoonlijk geweldig uit en vind de wielkasten in carrosseriekleur beter dan de glanzend zwarte op de FE. Het enige vervelende was dat ik het pas maandag kan ophalen:( , was de serviceafdeling gesloten voordat de inspecties werden uitgevoerd en de auto werd schoongemaakt voor aflevering. Ik kan niet wachten!!

Foto's van mijn oude auto en de nog niet schoongemaakte EV6 (ik zal de Stelvio missen, maar benzine kopen zal ik niet missen!)
View attachment 2280
[/CITAAT]
tof voor jou dat je deze EV6 zo vlug in je bezit hebt ! hier in Belgie moet je 6 maanden wachten... besteld einde oktober 2021 en verwachte levering mei 2022. de bestelde EV6 is een rode gt-line AWD. veel succes met je aankoop. groetjes Marc vanuit Brugge Belgie-Europa. (ik heb niet in het Engels geantwoord want er bestaat nu tegenwoordig google translate !)

·
Registered
2022 GT-Line EV6 Yacht Blue
11 Posts
Discussion Starter · #3 ·
Hi Marc,
I hope you receive your GT-line soon! I just got lucky in being able to get the model and color I wanted without waiting, I expect that once this first batch of cars is sold, there may be long waits here too.
By the way, I was privileged to visit Brugge several years ago during a business trip, it really left an impression on me, it is a beautiful city with so much history. I hope to visit again in the future.

·
Super Moderator
Ordered July 21 Yacht Blue GT Line S AWD with Heat Pump Arrived 14 May 2022
1,766 Posts
Welcome to the forum and nice car colour. ;)

·
Registered
1 Posts
Hoi Marc,
Ik hoop dat je je GT-lijn snel ontvangt! Ik heb gewoon het geluk gehad dat ik het model en de kleur kon krijgen die ik wilde zonder te wachten, ik verwacht dat zodra deze eerste partij auto's is verkocht, er ook hier lange wachttijden kunnen zijn.
Overigens had ik het voorrecht om Brugge enkele jaren geleden te bezoeken tijdens een zakenreis, het heeft echt indruk op me achtergelaten, het is een prachtige stad met zoveel geschiedenis. Ik hoop in de toekomst weer te bezoeken.
[/CITAAT]
altijd welkom in Brugge ! Groetjes Marc

1 - 5 of 5 Posts