Kwaliteitsproblemen van de EV6 2025 en waanzinnige prijzen | Kia EV Forum
Kia EV Forum banner

Kwaliteitsproblemen van de EV6 2025 en waanzinnige prijzen

4.2K views 20 replies 13 participants last post by  tonester  
#1 · (Edited)
Ik was laatst bij mijn dealer om mijn staatinspectie te laten uitvoeren en de TSB voor de noodloopmodus werd toegepast. Ik loop over hun terrein en bekijk een GT-Line uit 2025. Bijna $61.000 (voor TTL) voor een RWD?!?! Is COVID terug??? Geen dealeropslag. Alleen vloermatten en spatlappen, maar een "vracht- en behandelingskosten" van $1475 (ze rekenden niet zoveel toen hij in Korea werd gebouwd en verscheept)! De verkoper zei dat hij zou onderhandelen, maar van wat ik online zie, is het niet veel...misschien nog maximaal $3.000 bovenop de belastingvermindering.

Ik liep rond deze in Georgia gebouwde EV6 en er zijn problemen met de paneelspleten.

Image

Image

Vergelijk de linker- en rechterkant, vooral het gebied waar de vier openingen samenkomen.
Dan zijn er dingen zoals reflectoren en andere pop-ins die niet vlak zitten. De vernieuwing heeft een reflector op de achterste spatbord die zich uitstrekt tot in de wielkast - hier niet gelijk met de spatbordcarrosserie.

Image

Koper pas op. Wie weet waar de kwaliteit nog meer is aangetast nu hij in Georgia wordt gebouwd. Ik weet zeker dat ze de problemen op tijd zullen oplossen, maar zorg ervoor dat je alles controleert voordat je tekent.

#10 · (Edited)
Absoluut zeker. Monroney zei RWD op de eerste regel en in de beschrijving stond "single motor". Ik vond het erg vreemd om dat naar onze heuvelachtige en winderige Appalachian-regio te sturen. En de kleur was dat vreselijke Wolf Gray. Ik denk dat het een andere psychologische test was van Kia om te zien of deze auto ooit van de oprit zou komen in deze configuratie. :rolleyes:

#11 · (Edited)
Absoluut zeker. Monroney zei RWD op de eerste regel en in de beschrijving stond "single motor". Ik vond het erg vreemd om dat naar onze heuvelachtige en winderige Appalachian-regio te sturen. En de kleur was dat vreselijke Wolf Gray. Ik denk dat het een andere psychologische test was van Kia om te zien of deze auto ooit van het terrein zou vertrekken in deze configuratie. :rolleyes:

EDIT: Net mijn vriend die bij de dealer werkt een foto laten maken:
Eerste regels van de sticker zeggen:
STANDARD GT-LINE RWD FEATURES MECHANICAL
84 kWh Lithium Ion Battery Single Electric Motor (225pk)

Dan moet je naar de andere kant van de sticker gaan waar staat:
VERGELIJK GT-LINE AWD FEATURES Toegevoegd aan/in plaats van standaard GT-Line RWD features Inbegrepen - Dual-Motor e-AWD (320pk, 446 lb-ft koppel) - Inbegrepen

Zeer vreemde manier om de Monroney te schrijven. De meest basisfuncties standaard op alle EV6 vermelden en dan de AWD (en andere dingen) als een geüpgradede optie vermelden.
Zo is de sticker op mijn Wind AWD geschreven.

#14 ·
Heb onlangs een 2025 getest. Geen problemen opgemerkt.

De nieuwe voorkant is in het echt niet zo erg als op de foto's, en er zijn veel incrementele verbeteringen.

Slechts iets minder dan 17.000 mijl op mijn 2024, dus het zal waarschijnlijk nog een of twee vernieuwingen duren voordat ik op zoek ga naar een vervanging: maar Kia heeft over het algemeen goed werk geleverd.

#18 ·
Wacht.... in de eerste post stond dat @BoogieWoogieWoogie de staatinspectie liet uitvoeren.

Hebben ze die voor EV's?

Waar testen ze op?

(Hier in het Midwesten is dat niet aan de orde, zelfs niet voor ICE-auto's, maar ik herinner me dat ik jaren geleden in Boston de emissietest heb gedaan).
Hier in New Jersey hetzelfde. ICE's hebben een inspectie nodig, EV's niet.

#17 ·
Def een ding in Virginia. Vrij eenvoudig voor de meeste EV's, want ze weten dat de remmen meestal goed zijn. Trek een wiel eraf om een rotor te zien, toeter, dat is het meeste.

Ze verdienen een hoop geld aan reparaties. We hebben het vorig jaar bijna geannuleerd (heel programma), maar raad eens wie er op het laatste moment tussenbeide kwam met het kantoor van de gouverneur en oeps, die rekening verdween. (Lobbyisten van de reparatiewerkplaats)

#21 ·
Hoezeer mensen CA ook afkraken vanwege zijn restrictieve beleid als het gaat om voertuigemissies en dergelijke, hoeven we hier tenminste geen voertuiginspecties te ondergaan om de voertuigregistratie te verlengen - alleen tweejaarlijkse smoginspecties (ICE-voertuigen jonger dan 8 modeljaren en ICE-voertuigen van 1975 en ouder zijn vrijgesteld).