We laden onze EV6 thuis op en de afgelopen week blijft hij zeggen "opladen onderbroken" en stopt met opladen. Om de oplader opnieuw te starten, moeten we hem 5 of 6 keer uit- en weer inpluggen om volledig op te laden.
Ga naar de instellingen in de auto en verlaag je laadsnelheid naar medium. Het heeft het probleem voor mij direct opgelost. Ik had dit probleem alleen met de lvl 2-oplader. Is nooit gebeurd op lvl 1 of 3.Michael, ik heb een vergelijkbaar probleem. Mijn level 2-oplader werkt maar ongeveer 10 seconden met mijn EV6, daarna stopt de auto met opladen voor een paar seconden en begint opnieuw.
Precies dezelfde oplader en hetzelfde stopcontact werken prima op een Niro EV, wat het erop lijkt dat het specifiek een probleem is met de EV6.
Ik heb op andere locaties level 2 kunnen opladen met dezelfde draagbare oplader, en het enige dat we hebben kunnen isoleren dat anders is bij mij thuis, is dat de spanning rond de 252V is bij het stopcontact, terwijl ik op andere plaatsen meer 245V heb gezien.
Mijn theorie op dit moment is dat de EV6 een zeer gevoelige overspanningsdrempel heeft voor level 2-opladen, en dat hij zichzelf onderbreekt om zichzelf te beschermen.
Ik heb vandaag met KIA support gesproken, maar ze zeiden alleen dat ik een elektricien naar het stopcontact moest laten kijken. Niets ten nadele van de support, maar een elektricien kan de spanning die van de straat komt niet veranderen, en als hetzelfde stopcontact en dezelfde oplader werken met een Niro, is de enige variabele de auto.
Nog andere ideeën?
Dat is dezelfde drempel die ik vond tijdens het zoeken door de lokale nutsbedrijfsspecificaties, dus bedankt voor de bevestiging dat ik het niet verkeerd begrepen heb.De spanningstolerantie in de VS is ±5%. 252v zit precies op de grens van wat toelaatbaar is voor 240v service, en als dat is wat je bij de EVSE krijgt, kan het iets hoger zijn bij de meter. Je moet contact opnemen met je elektriciteitsbedrijf en hen vragen om te controleren op overspanning. Als het te hoog is, moeten ze het repareren.
Uw draagbare EVSE is mogelijk het onderdeel dat overgevoelig is voor overspanning. Hoewel de EVSE eigenlijk niets anders doet dan de auto aansluiten op de wisselstroom en de auto signaleren wat de maximale stroom is die hij mag afnemen, hebben de meeste fatsoenlijke EVSE's verschillende sensoren voor de binnenkomende wisselstroom en schakelen ze de stroom uit als iets buiten bereik is, om de auto te beschermen. De draagbare lader is wellicht net iets gevoeliger dan de Juicebox.Als update op mijn laatste bericht heb ik eindelijk mijn Juicebox 40 ontvangen en aan de muur gemonteerd, aangesloten op een 50A 14-50P stopcontact op een 50A zekering.
Opladen werkt correct, trekt de afgelopen week consequent 39,6A bij 242V.
Geen conclusie waarom het werkt met de Juicebox en niet met de draagbare Level 2-lader die ik eerder gebruikte, maar ik ben niet van plan om problemen te gaan zoeken zolang het nu correct werkt.
Ik zet veel kilometers op mijn ev6 en het lijkt erop dat als ik een reis maak die heuvelachtig is en ik de single pedal mode gebruik, mijn mijlen per kw omhoog gaan. Ik heb 226 mijl gereden en toen ik bij het laadstation aankwam, stonden mijn mijlen per kw op 4,6 en was de lading 319 en toen ik terugkwam van de reis, deed hij nog steeds de 319 mijlen per kw, daarna daalde mijn mijlen per kw naar 3,5 en verminderde over 3 ladingen van 319 naar 280. Ik ga een reis van 650 mijl maken en zal zien of de single pedal mode hetzelfde effect heeft, het grootste deel zal heuvelachtig zijn.Heeft iemand problemen met het 's nachts opladen van de batterij? Ik kom nooit verder dan 275 mijl per lading, hoewel ik de GT-lijn heb die me 310 mijl zou moeten opleveren voor 100% opgeladen batterij. Ik heb de instelling op 100% opladen staan. Niet 80%. De kinderdealer heeft mijn auto 6 weken lang vastgehouden en allerlei tests uitgevoerd om me uiteindelijk te vertellen dat de batterij maar tot 80% kan worden opgeladen. Het grappige is dat ik de auto kon opladen bij mijn vrienden voordat ik de nieuwe thuislader kocht die Kia in de dealer gebruikt en 310 kreeg op 90% batterij.
Ze konden hem nooit opladen tot 310 bij het uitvoeren van diagnoses en kwamen met de opmerking... nou, hij is ontworpen om maar tot 80% op te laden. Als ze dat wisten, waarom duurde het dan 6 weken om het me te vertellen? Waarom kon ik hem eerder opladen tot 310? Waarom hebben ze me dat niet verteld toen ik de auto kocht? Ze zeiden dat het 310 per lading was toen ik ervoor betaalde. De specificaties op de raamsticker zeggen 310, niet 275, wat ik krijg.
Ik heb het gevoel dat ze me een loze belofte hebben verkocht en betaald hebben voor een auto die de kilometerstand niet haalt.
Als we de EV6 opladen met 115V / 15 ampère tot 100%, toont deze een bereik van 320 mijl. Nadat we 60 voet de oprit zijn afgereden, wordt deze plotseling teruggezet naar 270 mijl.Dit onderwerp is in veel andere berichten hier besproken. Wanneer u klaar bent met opladen, controleer dan het EV-motief op het instrumentenpaneel. Het toont u het batterijniveau. Wanneer ik mijn EV6 volledig oplaad, toont deze een bereik van ongeveer 270 mijl, maar het EV-menu-item toont 97%-99% lading op de batterij. De weergegeven mijlen omvatten vele factoren, waaronder uw vorige rijstijl, en geven niet het werkelijke laadniveau weer.
De laadsnelheid wordt ingesteld door ampère, niet door watt.Ik merkte ook dat als ik de oplader van mijn account verwijder en opnieuw toevoeg, de eerste paar ladingen 11,39/11,4 Khw zijn en de daaropvolgende dagelijkse ladingen 11,1/2/3, dus dat voelt ook raar voor mij.
Ja - wat ik vergat te vermelden, was dat dit probleem pas maandag begon en ik het al bijna 2 maanden vast heb aangesloten op een 60A-zekering en het werkt. Mijn probleem is dat de auto plotseling een onderbroken lading rapporteert en ik niet kan achterhalen of het de auto of de EVSE is.Ik neem aan dat ChargePoint u door de EVSE-installatie heeft geleid: Omdat u de volledige snelheid van 11,5 kW krijgt, moet deze vast worden aangesloten op een circuit met een 60 ampère zekering. Als het circuit een lager amperage heeft, moet de amperage-instelling op de ChargePoint worden verlaagd.
Dat dacht ik ook, maar waarom werkte het bijna 2 maanden zonder problemen? Misschien duwt het energiebedrijf in de zomer meer spanning door vanwege het toegenomen energieverbruik en is het net genoeg om de EV te verstoren?Iemand anders vermeldde dat de spanning in hun huis 252v was, precies op de 5% tolerantie voor 240v. Hij had dezelfde "opladen onderbroken".
Hoi, ik heb hetzelfde probleem, heb je de oplossing gevonden?Probleem is: ik steek de ev6 in terwijl hij aan staat en er staat "dc charging failed" op het scherm, ook al zit hij op een stopcontact van niveau 1. Hij laadt prima als ik de auto aan en uit zet of de app gebruik. Als ik hem uitgeschakeld insteek, zegt hij luidkeels "charging failed" en laadt hij niet, tenzij hij in de app wordt geactiveerd of aan en uit wordt gezet.
Ik gebruik een Tesla mobiele lader die op een stopcontact van niveau 1 zit met een adapter van Tesla naar J1772, die ik veel andere ev-bezitters op YouTube zie gebruiken. Ligt het aan de adapter of aan de auto? Zijn er terugroepacties, zijn er oplossingen? Ik heb al geprobeerd om het stroomverbruik te beperken tot medium, wat
niet werkte. Moet ik de adapter terugsturen, ook al kan hij nog steeds opladen met de app en door hem aan en uit te zetten? Of is het een probleem van de auto, moet hij naar de dealer?
View attachment 5810
View attachment 5811
View attachment 5812
Ik heb hetzelfde probleem, begonnen op 2 mei. Mijn dealer wist niets van de thuisoplader-incentive, dus ik heb de eerste 5 weken opgeladen met de oude oplader voor mijn optima PHEV. Duurde eeuwen, maar laadde prima op 3,6 kWh. Eindelijk de chargepoint gekregen en laten installeren (vast bedraad, 60A) op 15/4 en zonder problemen opgeladen tot 2/5. Begon 2-3 keer per nacht meldingen te krijgen en zou het opladen opnieuw starten vanuit de app. De connector en kabel voelden warm aan de paar keer dat ik hem fysiek opnieuw had aangesloten, maar niet heet per se.Dat is mogelijk, maar ik zie het niet terug in de chargepoint-app. In ieder geval heeft ChargePoint besloten mij een nieuwe EVSE te sturen en ik heb besloten de EV vanmorgen bij de dealer af te leveren zodat ze wat onderzoek kunnen doen. Zal een update geven als ik meer weet.
Ja - Het lijkt er ook op dat ChargePoint op 26 april een update heeft uitgevoerd, dus misschien veroorzaakt iets met die firmware het probleem. Ik heb mijn probleem persoonlijk ervaren op twee verschillende Chargepoint Home Flex's (die van mij en die van een familielid) en hun EV's laden prima op de 48A-instelling. Dat doet me neigen naar een autoprobleem.Ze zeggen dat ze de foutcode uit de geschiedenis hebben gelezen. Ze hadden het de hele dag aangesloten en ik heb nooit meldingen op mijn telefoon gekregen. Ik weet niet zeker wat voor soort diagnose ze op de auto zelf hebben uitgevoerd. Ze vertelden me aanvankelijk dat het een paar dagen zou duren omdat hun EV-technicus niet op zaterdag werkt, maar toen kreeg ik die middag een telefoontje. Ik vermoed dat het een probleem met de oplader is, omdat hij zonder problemen oplaadt op een Clipper Creek (3,6 kWh) en de Chargepoint op mijn kantoor (6,6 kWh) zonder problemen. Ik heb het gevoel dat de Chargepoint oververhit raakt bij volledige oplaadsnelheid. Ik zal kijken of de nieuwe unit het beter doet op volle snelheid.
Ja, je moet ChargePoint bellen en hen vragen dit te doen, of het van je account verwijderen en opnieuw toevoegen.Er is geen optie meer in de instellingen om de ampère te verminderen. Ik was van plan de oplader te verwijderen en opnieuw in te stellen op een lagere stand, maar ik heb er gewoon de tijd niet voor gehad.
Betekent dat dan dat de temperatuur van de EVSE te hoog was en de auto het opladen stopte om zichzelf te beschermen?Dat is goed nieuws over de auto. De samenvatting van de service die ik terugkreeg, zegt dat ze het voertuig hebben gescand en code PLBAD00 hebben gevonden, temperatuur te hoog
Begrepen, ja. Voelt als een volgende spijker in de kist richting een ChargePoint-probleem.Ze zeiden dat het betekende dat de temperatuur bij de connector te hoog was en dat de auto het opladen stopte. Ze zeiden dat ze de kant van het voertuig hadden geĂŻnspecteerd en geen problemen hadden gevonden, dus ze denken dat het een probleem met de oplader is.
Ik heb de EV6 (RWD) al 4 maanden en gebruik al ongeveer 3 maanden een vast bedrade Autel-lader die is ingesteld op 48 ampère op een 60 ampère zekering. De eerste paar keer opladen verliepen vlekkeloos, maar de afgelopen twee maanden heeft de Kia gezegd: "Het opladen voor EV6 is mislukt." Het kan 20% of 5% gaan voordat het stopt. Mijn Autel-app zegt dat het voertuig het opladen heeft geannuleerd wanneer dit gebeurt. Ik heb ook andere EV6-bezitters gezien met andere laders dan Charge Point (zoals ik) die dezelfde problemen hebben. Hoe kunnen zoveel verschillende laders het probleem zijn? Gemene deler lijkt de EV6 te zijn.Gezien het feit dat er ongeveer 5 of 6 van ons zijn met dit probleem en dat degenen zijn die het laadpunt bezitten, hebben we het gevoel dat we hen om antwoorden moeten vragen. Ik aarzel om de auto de schuld te geven als anderen niet klagen.