Oplaadprobleem - stopt automatisch met opladen thuis - "Het opladen voor EV6 is mislukt. Controleer het voertuig" | Page 16 | Kia EV Forum
Kia EV Forum banner
301 - 320 of 993 Posts
De EVSE is verondersteld de auto te vertellen wat de maximale ondersteuning is, wat de auto zou moeten respecteren. Dus als ik verbinding maak met mijn ChargePoint (ingesteld op 40A), trekt de EV6 40A. Het idee is dat je hem aansluit en dat hij gewoon werkt.

Als dat niet werkt, is er iets mis met de EVSE of de auto.

De EVSE is verondersteld de auto te vertellen wat de maximale ondersteuning is, wat de auto zou moeten respecteren. Dus als ik verbinding maak met mijn ChargePoint (ingesteld op 40A), trekt de EV6 40A. Het idee is dat je hem aansluit en dat hij gewoon werkt.

Ik ben het met je eens, ik denk dat de situatie van Jason een beetje uniek is... misschien de EVSE.

Ja, ik ben het ermee eens dat dit naadloos zou moeten zijn en dat je hem kunt aansluiten en opladen, loskoppelen en wegrijden. Zou geen groter probleem moeten zijn dan bij de benzinepomp van de ICE stoppen en de brandstofsoort selecteren, betalen, wegrijden.

Toch hebben zoveel mensen oplaadproblemen, afhankelijk van welk element de vraag is. Het protocol van de oplader naar de auto heeft meer ontwikkeling nodig, zodat de juiste ampèregraad van de lading in de auto en de bedrading naar de batterij wordt gestopt. We moeten de auto op de laagste of gemiddelde stand zetten, zodat de laadsnelheid en het amperage worden vertraagd. Ik heb de mijne net gecontroleerd. Hij stond op maximaal. Ik heb hem afgelopen vrijdag aangesloten zonder alle oplaadproblemen te kennen en hij deed het maximum op de ChargePoint, aangezien deze vast bedraad is. 48A. Ik heb de auto-interface lager gezet, dus ik zal zien hoe de ChargePoint daarop reageert tijdens de volgende laadsessie.

Tijdens een 3 uur durende 11,5kW Chargepoint Flex-lading kreeg ik een dip van 5 minuten naar 2kW. Ik herinner me dat de ventilatoren aansloegen. Het opladen werd echter niet onderbroken. 80*F in de garage. Zou de BMS kunnen zijn die beschermt tegen hitte op basis van temperatuur of tijd. Wie weet..
Image

Tijdens een 3 uur durende 11 kWh Chargepoint Flex-lading kreeg ik een dip van 5 minuten naar 2 kWh. Ik herinner me dat de ventilatoren aansloegen. Het opladen werd echter niet onderbroken. 80*F in de garage View attachment 8837
Tot welk percentage laadde je op? Ik merk een dip tussen 85-90 als ik oplaad.

Probleem met anderen thuis opladen. Heb het naar de lokale Stafford Kia-dealer gebracht en daar laadde het prima op en zeiden ze dat ze niet wisten waarom. Ik heb deze kabel hieronder. Hebben andere mensen kabels die werken? Bedankt 🙏

Probleem met anderen bij het opladen thuis. Ik bracht het naar de lokale Kia-dealer in Stafford en daar laadde het prima op en zeiden ze dat ze niet wisten waarom. Ik heb deze kabel hieronder. Hebben andere mensen andere kabels die werken? Bedankt 🙏

Lectron NEMA 14-50 Level 2 EV-oplader - 240V 40 Amp met 15 ft verlengsnoer & J1772-kabel - voor J1772 Ev's

1. Lectron NEMA 14-50 Level 2 EV Charger - 240V 40 Amp with 15 ft Extension Cord & J1772 Cable - for J1772 Evs
Als u zegt dat het prima oplaadde bij de dealer, bedoelt u dan dat u uw eigen Lectron-oplader gebruikte of de oplader van de dealer? Als uw Lectron-oplader prima werkte om uw auto op te laden bij de dealer, dan ligt het probleem vrijwel zeker bij de stroomsterkte van uw stopcontact thuis, die te hoog of te laag is.

Sorry, had specifieker moeten zijn. Ze gebruikten hun eigen DC. Geweldig idee, maar ik zal het terugnemen en hen vragen mijn oplader te gebruiken. Bedankt voor het idee.
Of zoek een camping met een 14-50 stekker om je Lectron oplader uit te proberen. De oplader van de dealer kan vast bedraad zijn, dus ze kunnen de hunne mogelijk niet zomaar loskoppelen en de jouwe aansluiten.

Ik heb dezelfde problemen gehad met het opladen van de EV6 in de hitte van St. Louis. De EV6 laadde probleemloos op gedurende de eerste 6 weken dat ik de auto bezat, zelfs bij temperaturen van meer dan 32 graden. Altijd 's nachts opgeladen. Ik heb een vast bedrade Chargpoint Home Flex van 60 ampère. Het eerste oplaadprobleem kwam op de dag dat ik een over-the-air update ontving. Ik dacht dat het gerelateerd was aan dat probleem. Het opladen werd echter onderbroken bij elke thuislading sinds de update. Ik verminderde de oplaadsnelheid op de EV6 tot gemiddeld niveau. Langer opgeladen, ongeveer 2 uur, maar nog steeds onderbroken. Vervolgens probeerde ik de ventilatortruc en dat werkte. Ik richtte een ventilator direct op de oplaadpoort tijdens het opladen. Werkt prima bij de lagere oplaadsnelheid. Hoewel de omgevingstemperatuur ook aanzienlijk was verbeterd. Oplaadfouten meestal bij nachttemperaturen in de 20 graden. Oplaadsucces met de ventilator en een temperatuur van 20 graden. De volgende stap is opladen met maximale snelheid met de ventilator.

Ik heb dezelfde problemen gehad met het opladen van de EV6 in de hitte van St. Louis. EV6 laadde geen probleem op gedurende de eerste 6 weken dat ik de auto bezat, zelfs bij temperaturen van meer dan 30 graden. Altijd 's nachts opgeladen. Ik heb een vast bedrade Chargpoint Home Flex van 60 ampère. Het eerste oplaadprobleem kwam de dag dat ik een over-the-air update ontving. Ik dacht dat het gerelateerd was aan dat probleem. Opladen onderbroken bij elke thuislading sinds de update. Ik verminderde de oplaadsnelheid op de EV6 tot een gemiddeld niveau. Langer opgeladen, ongeveer 2 uur, maar nog steeds onderbroken. Vervolgens probeerde ik de ventilatortruc en dat werkte. Ik richtte een ventilator direct op de oplaadpoort tijdens het opladen. Werkt prima bij de lagere oplaadsnelheid. Hoewel de omgevingstemperatuur ook aanzienlijk verbeterd was. Oplaadfouten meestal bij nachttemperaturen in de jaren 80. Oplaadsucces met de ventilator en een temperatuur van 68. De volgende stap is opladen met maximale snelheid met de ventilator.
Een vochtige doek op de Supercharger-handgreep van Tesla werkt om de dingen "koel" te houden.

Misschien het proberen waard op de J1772 CP-handgreep.

Ik heb dezelfde problemen gehad met het opladen van de EV6 in de hitte van St. Louis. De EV6 laadde probleemloos op gedurende de eerste 6 weken dat ik de auto bezat, zelfs bij temperaturen van meer dan 90 graden. Altijd 's nachts opgeladen. Ik heb een vast bedrade Chargpoint Home Flex van 60 ampère. Het eerste oplaadprobleem kwam op de dag dat ik een over-the-air update ontving. Ik dacht dat het gerelateerd was aan dat probleem. Echter, het opladen werd onderbroken bij elke thuislading sinds de update. Ik heb de oplaadsnelheid op de EV6 verlaagd naar een gemiddeld niveau. Langer opgeladen, ongeveer 2 uur, maar nog steeds onderbroken. Vervolgens probeerde ik de ventilatortruc en dat werkte. Ik richtte een ventilator direct op de oplaadpoort tijdens het opladen. Werkte prima bij de lagere oplaadsnelheid. Hoewel de omgevingstemperatuur ook aanzienlijk verbeterd was. Oplaadfouten meestal bij nachttemperaturen in de jaren 80. Oplaadsucces met de ventilator en een temperatuur van 68. De volgende stap is opladen met maximale snelheid met de ventilator.
Ik zal altijd zeggen dat updates niet altijd het beste zijn om te gebruiken. Als het momenteel werkt, en je kunt leven met iets als de temperatuur die terugkeert naar metrisch (C) wanneer je de afstandsbediening voor de klimaatregeling gebruikt, dan is dat misschien de moeite waard om goede oplaadresultaten te hebben. Ik zou mijn NAV en wat het verder nog doet, via USB willen updaten, maar nu niet. De auto heeft pas 250 mijl en tot nu toe heb ik pas één keer opgeladen en het werkte 100% geweldig. Binnenkort zal ik de 2e oplaadcyclus doen, we zullen zien of het nog steeds aan de goede kant zit. Mijn radio speelt ook geweldig. Ik heb te veel mensen horen zeggen dat de update de versterker heeft verpest.

Probleem met anderen bij het opladen thuis. Ik bracht het naar de lokale Kia-dealer in Stafford en daar laadde het prima op en zeiden ze dat ze niet wisten waarom. Ik heb deze kabel hieronder. Hebben andere mensen andere kabels die werken? Bedankt 🙏

Lectron NEMA 14-50 Level 2 EV-oplader - 240V 40 Amp met 15 ft verlengsnoer & J1772-kabel - voor J1772 Ev's
Die oplader is rommel, ik kreeg er een gratis bij mijn EV6 van de dealer en hij stopt met opladen terwijl hij "Overstroom" claimt en 46 ampère aangeeft voordat hij stopt met opladen. Hij is ontworpen voor 40 ampère, dus ik weet niet zeker waarom hij zichzelf toestaat om over dat bedrag heen te gaan.... Zeer slecht ontwerp. De slechte mensen van "Lectron" stelden voor dat ik mijn stroomonderbreker zou downgraden naar 40 ampère om te voorkomen dat dit gebeurt. Wat dan??? Ja, technisch gezien zal het niet meer fout gaan, maar de stroomonderbreker zal gewoon springen.... Waanideeën. Ik had hem meteen moeten verkopen, maar ik wilde een beetje geld besparen. Uiteindelijk heb ik het juiste gedaan en een goede vast bedrade unit gekregen, een ClipperCreek HCS-60. Laadt goed op met 11,3 kW, tot nu toe geen problemen, vingers gekruist!

Die oplader is waardeloos, ik kreeg er een gratis bij mijn EV6 van de dealer en hij stopt met opladen terwijl hij "Overstroom" claimt en 46 ampère aangeeft voordat hij stopt met opladen. Hij is ontworpen voor 40 ampère, dus ik weet niet zeker waarom hij zichzelf toestaat om over dat bedrag heen te gaan.... Zeer slecht ontwerp.

Ik heb vandaag een ClipperCreek HCS-60 geĂŻnstalleerd, die goed oplaadt met 11,3 kW, tot nu toe geen problemen, vingers gekruist!
Dat probleem is niet alleen beperkt tot de Lectron. Ik heb een Shell-oplader en die doet hetzelfde.

Dat probleem is niet alleen van toepassing op de Lectron. Ik heb een shell-oplader en die doet hetzelfde.
Ik vraag me af of het door dezelfde fabriek is gemaakt, zoals vaak het geval is met dingen uit China.
De auto rapporteert correct dat hij ongeveer 46-48 ampère naar de oplader kan sturen, dus ik weet niet zeker waarom deze 40 ampère opladers denken dat het oké is om te zeggen "OK, prima, ik geef je alles wat ik heb" en dan slaan ze af op overstroom. Ze zouden onder geen enkele omstandigheid meer dan 40 ampère stroom mogen toelaten, harde stop.

Het slaat nergens op en volgt de J1772-standaard niet. Deze Lectron-opladers zouden nooit slagen voor een echte UL-test, logisch omdat ze niet UL-gecertificeerd zijn.

Ik heb een van deze HCS-60 ClipperCreek-opladers voor meer dan de helft van de prijs nieuw gekregen van een verkoper op eBay, kon er niet blijer mee zijn. Werkt geweldig. Meer dan $500 bespaard. Kwam gloednieuw in de doos, onwerkelijke deal. De kabel is waanzinnig dik.

Als u een Chargepoint Homeflex heeft, biedt Clearview Energy gratis nachtelijk opladen aan in de vorm van driemaandelijkse terugbetalingscheques.

Gratis* nachtelijk opladen van elektrische voertuigen van 23:00 tot 06:00 uur elke dag van de week

$100 cashback op uw aankoop van een ChargePoint Home EV Charger**

Ik heb de afgelopen twee nachten, toen ik met mijn EV6 en een 40A Grizzl-E-lader 's nachts moest opladen, net de onderbroken laadopname gehad. Zonder alle 16 pagina's te lezen, lijkt de consensus te zijn dat dit een probleem is dat verband houdt met de buitentemperatuur (misschien hardware voor sommigen?). Ik parkeer/laad buiten, dus een ventilator is helaas geen optie voor mij. We zitten in een recordhittegolf voor september, maar ik had geen problemen met vergelijkbare buitentemperaturen die in juli werden opgeladen. Als dit probleem met hitte te maken heeft, vraag ik me af waarom ik nooit problemen heb gehad toen ik in juli of overdag deze hele zomer oplaadde, toen de temperaturen hoger waren dan de huidige nachttemperaturen? Interessant genoeg merkte ik, toen ik de fout voor het eerst had en het opladen opnieuw startte, dat ik maar 8,5 kW in plaats van 9,1 kW oplaadde. Door de auto-instelling te verlagen naar verminderde ampères, laadde de auto op 8,1 kW in plaats van de normale 9,1 kW, maar dit resulteerde nog steeds in onderbroken opladen. Ook leek 8,1 kW me hoog voor een gereduceerd tarief... Zou het lagere dan gebruikelijke laadtarief na het opnieuw opstarten of het enigszins hoge laadtarief bij de gereduceerde instelling helpen om aan te geven of dit een probleem is met de auto of met het energiebedrijf? Zou de Grizzl-E het opladen hebben onderbroken vanwege een ongewoon hoge of lage spanning van het energiebedrijf (wat mogelijk wordt veroorzaakt door de hittegolf)?

301 - 320 of 993 Posts