Oplaadprobleem - stopt automatisch met opladen thuis - "Het opladen voor EV6 is mislukt. Controleer het voertuig" | Page 19 | Kia EV Forum
Kia EV Forum banner
361 - 380 of 993 Posts
Het komt omdat de oplader een maximum heeft van 40 ampère en de EV6 probeert 48 ampère te trekken, waardoor de oplader uitvalt ter bescherming. Het is mij ook overkomen, en vele anderen.
Sorry, fout. De oplader schakelt in de meeste van deze gevallen niet uit, maar de auto. Ikzelf en verschillende anderen hebben vast bedrade 60 ampère L2-opladers en dit is nog steeds een probleem met onze EV6. Mijn oplader heeft verschillende andere merken/modellen opgeladen, en met hogere ampère-instellingen voor het opladen. De oplader en die auto's hadden geen problemen. Ik heb een maand geleden een enigszins onwetenschappelijk experiment gedaan waarbij ik een ventilator op de stekker/oplaadpoort van onze EV6 zette tijdens het maximaal opladen, en het werkte prima. Als je terugleest in deze thread, lijkt het erop dat bij anderen de oplaadpoort en bijbehorende kabels zijn vervangen en dat dit het probleem heeft opgelost. Ik hoop dat ze het kunnen beperken tot slechts een probleem met de temperatuursensor of iets dergelijks en niet de hele handel hoeven te vervangen. E-mailen naar de klantenservice van Kia resulteerde alleen in een 'breng het naar een dealer'-antwoord-e-mail.

Nu de temperaturen in mijn omgeving wat koeler worden, kan ik zeggen dat in mijn geval het gepland opladen abrupt eindigt, zelfs als de buitentemperatuur 50 graden is en zelfs als deze al is ingesteld op "Reduced" AC Current.

Zondagochtend succesvol opgeladen met de "Reduced" instelling gedurende 3 uur en 45 minuten; dacht dat de koelere temperaturen misschien de truc deden, maar maandagochtend stopte het opladen na 95 minuten. De Chargepoint-app beweerde dat het "Voltooid" was. Ik moest de stekker verwijderen en opnieuw plaatsen om het opladen opnieuw te starten om de andere twee uur resterend opladen op te halen.

Sorry, verkeerd. De lader schakelt in de meeste van deze gevallen niet uit, maar de auto.
Dat is een ander probleem. Degenen onder ons die plug-in laders gebruiken, schakelen uit omdat de auto probeert meer ampère te trekken dan waar de auto voor is ontworpen.
Daarom kunnen we alleen opladen met verminderde of minimale stroom. De lader kan maximaal 40 ampère leveren en de auto probeert er 48 te trekken, dus de lader schakelt uit om zichzelf te beschermen. Het lijkt erop dat de auto niet correct communiceert met de EVSE.

Dat is een ander probleem. Degenen onder ons die plug-in opladers gebruiken, vallen uit omdat de auto probeert meer ampère te trekken dan waar de auto voor is ontworpen. Daarom kunnen we alleen opladen met verminderde of minimale capaciteit. De oplader kan maximaal 40 ampère leveren en de auto probeert 48 ampère te trekken, dus de oplader schakelt uit om zichzelf te beschermen. Het lijkt erop dat de auto niet correct communiceert met de EVSE.
Ahhh.. sorry dan, ik wilde gewoon niet dat je opmerking de wateren zou vertroebelen met betrekking tot het belangrijkste probleem dat in deze thread wordt besproken. Dus het lijkt erop dat de EV6's (althans sommige) mogelijk een ander probleem hebben? Heb je geprobeerd om in te pluggen op een 50 ampère L2-oplader en te kijken wat er gebeurt?

Het is zo vreemd voor mij dat ik software van november 2021 heb in een auto die in mei 2022 is gebouwd. Ik verander het niet totdat er een echt goede reden is, of de auto bij de dealer terechtkomt voor service aan de batterij. Ik ga niet voor NAV- of AMP-updates en ik hoop dat ik nooit OTA-updates krijg. Mijn GTL AWD is nu 5 keer opgeladen en slechts één keer tot 100%. Ik ben zeer consistent met een verhouding van 20% tot 80%. 30 dagen eigendom vandaag en 600 mijl. Afkloppen, geen problemen en een glimlach elke mijl.

Dus de "verminderde" laadinstelling werkte twee weken en gisteravond stopte de auto met opladen na twee uur, zelfs met die instelling :mad:

De buitentemperatuur kan niet de enige verklaring zijn, want het was een avond van 60 graden. Er is nog maar één lagere instelling over - wat moet een persoon doen als dat ook niet meer werkt?
Net als u is hetzelfde gebeurd met mijn auto. De temperatuur in mijn garage was in de lage 20 graden (was in de 30 graden toen het eerder faalde) en het faalde nog steeds, zelfs toen de auto op "Verminderd" stond. Vervolgens probeerde ik een ventilator op de oplaadpoort te blazen en dat leek te werken. Ik dacht, waarom niet proberen om hem terug te zetten op "Maximum" met de ventilator, maar hij faalde binnen 10 minuten na het starten.

Weet niet of het al gezegd is. Maar ga naar je instellingen en klik dan op het EV-symbool, ga dan naar laadstroom en zet het op verminderd. Lvl 2-laders kunnen in het beste geval niet meer dan 40 ampère trekken. De auto's trekken ongeveer 42-45 ampère bij de eerste lading. U moet dus de parameter op de auto wijzigen om niet de maximale ampère te trekken. Dit heeft geen invloed op de oplaadtijd.

Weet niet of het al gezegd is. Maar ga naar je setup en klik dan op het ev-symbool en ga dan naar laadstroom en zet het op verminderd. Lvl 2-laders kunnen in het beste geval niet meer dan 40 ampère trekken. De auto's trekken ongeveer 42-45 ampère bij de eerste lading. U moet dus de parameter op de auto wijzigen om niet de maximale ampère te trekken. Dit heeft geen invloed op de oplaadtijd.
Ik verander de oplaadtijd omdat de auto minder stroom vraagt. In de Maximum-instelling laadde mijn auto op 9,2 kW en in Reduced op 8,4 kW. Voorheen trok hij bij meerdere ladingen de 9,2 kW-belasting en laadde hij met succes. Zelfs als het op Reduced staat, is het mislukt.

Hoe stil deze thread ook is geweest, gaat het met iedereen anders prima met de instelling "Gereduceerd" voor de AC-stroom? Want de situatie is voor mij van kwaad tot erger gegaan.

Drie weken gewacht om bij de dichtstbijzijnde Kia-dealer te komen. Lang verhaal kort, toen we aankwamen om de auto af te leveren, informeerden ze ons pas dat om de garantie de afspraak te laten dekken, ze het probleem ter plekke zouden moeten proberen te repliceren, maar dat ze geen Level 2-lader hadden om dat te doen. Hun plan was om diagnoses op de auto uit te voeren, ons waarschijnlijk te vertellen dat er niets mis was en ons naar huis te sturen met bijna $200 minder en geen betere afloop. Ik heb een e-mail gestuurd naar Kia-ondersteuning voor verdere hulp.

In de tussentijd besloot ik overdag wat tests uit te voeren, zodat ik de auto kon monitoren (onze ladingen zijn normaal gesproken gepland tussen middernacht en 6 uur 's ochtends voor daluren). Ik ben er nu 100% van overtuigd dat het probleem de auto is en niet de Chargepoint Home Flex. Ik kreeg tot vandaag geen softwaremeldingen van de auto of de oplader, dus het was moeilijk te zeggen waar het probleem precies lag. Maar nu kan ik zien dat de auto het opladen beëindigt terwijl de oplader nog vijftien minuten lang stroom blijft leveren totdat hij een melding stuurt met de tekst: "We willen u laten weten dat uw voertuig, dat wordt opgeladen bij CP HOME, zeer weinig stroom verbruikt."

De proef verliep als volgt:

- Gepland opladen voor 7:30 uur, AC-stroom ingesteld op Maximum om er zeker van te zijn dat het probleem zich voordeed. Opladen verliep met 11 kW. Vijfenveertig minuten later stopt de auto en zegt: "Opladen onderbroken". Dit is de kortste tijd dat hij ooit heeft opgeladen; toen het probleem begon, zou hij minstens twee keer zo lang hebben gedraaid. De auto staat in een ongeĂŻsoleerde garage, de buitentemperatuur was slechts 54 graden.

- De auto aangezet, waardoor het opladen opnieuw begon. Tien minuten later, terwijl het voertuig nog steeds liep, stopt het opladen, zegt de auto "Opladen onderbroken" en het dashboard toont "controleer elektrisch systeem voertuig". Die fout verscheen niet in de app, die nog steeds "Geen problemen gevonden" meldt. De fout is niet meer verschenen.

- Het opladen opnieuw starten, vijf minuten later stopt het opnieuw. Het is vermeldenswaard dat de auto elke keer dat het opladen begint, zijn voorste ventilatieopeningen openklapt en de ventilator een minuut lang laat draaien, vermoedelijk om te bevestigen dat ze werken. Maar op geen enkel moment tijdens het opladen heeft de auto ooit de ventilatoren of ventilatieopeningen ingeschakeld.

- De auto twintig minuten rust gegeven en vervolgens het opladen opnieuw gestart. Het stopte opnieuw na vijfentwintig minuten, Opladen mislukt.

- Op dit moment heb ik de AC-stroom gewijzigd in "Gereduceerd". De auto laadde nog eens vijfenveertig minuten op met 9,9 kW voordat hij stopte. Opladen mislukt. Ik heb het daarbij gelaten en laat het vanavond gewoon verder opladen als het goedkoper is.

- Onderweg merkte ik dat de Chargepoint Home Flex stroom aan de auto zou blijven leveren als hij dat zou willen. Ik liet het tien minuten met rust na het laatste mislukte opladen om te zien wat er zou gebeuren. Na vijftien minuten ontving ik een e-mailmelding van Chargepoint met de melding dat de auto klaar moet zijn omdat hij geen stroom meer afneemt.

Ik denk dat het op dit punt duidelijk is dat als het probleem de oplader zou zijn, de oplader niet zou blijven draaien nadat de auto was gestopt met opladen, en de oplader waarschijnlijk rood zou knipperen in plaats van blauw te pulseren. Nu is mijn uitdaging om een Kia-dealer te vinden met een Level 2-lader die 9 kW+ vermogen levert als ze erop staan het probleem in hun servicecentrum te repliceren...

Zo stil als dit draadje is geweest, gaat iedereen anders gewoon prima mee met de instelling "Gereduceerde" AC-stroom? Want de situatie is voor mij van kwaad tot erger gegaan.

Ik heb drie weken gewacht om bij de dichtstbijzijnde Kia-dealer te komen. Kortom, toen we aankwamen om de auto af te leveren, informeerden ze ons pas dat om de garantie op de afspraak te laten gelden, ze het probleem ter plekke zouden moeten proberen te repliceren, maar ze hadden geen Level 2-oplader om dat te doen. Hun plan was om een diagnose aan de auto uit te voeren, ons waarschijnlijk te vertellen dat er niets mis was en ons naar huis te sturen met bijna $ 200 minder en geen betere afloop. Ik heb een e-mail gestuurd naar Kia support voor verdere assistentie.

In de tussentijd besloot ik overdag wat tests uit te voeren, zodat ik de auto kon monitoren (onze kosten zijn normaal gesproken gepland tussen middernacht en 6 uur 's ochtends voor daltarieven). Ik ben er nu 100% van overtuigd dat het probleem de auto is en niet de Chargepoint Home Flex. Ik kreeg tot vandaag geen softwaremeldingen van de auto of de oplader, dus het was moeilijk te zeggen waar het probleem zeker lag. Maar nu kan ik zien dat de auto het opladen beëindigt terwijl de oplader nog steeds probeert om nog eens vijftien minuten stroom te leveren totdat hij een melding stuurt met de tekst: "We wilden u laten weten dat uw voertuig, dat wordt opgeladen bij CP HOME, zeer weinig stroom verbruikt."

De proef verliep als volgt:

- Gepland opladen voor 7:30 uur, AC-stroom ingesteld op Maximum om er zeker van te zijn dat het probleem zich voordeed. Opladen liep op 11 kW. Vijfenveertig minuten later stopt de auto en zegt: "Opladen onderbroken". Dit is de kortste tijd dat hij ooit heeft opgeladen; toen het probleem begon, zou hij minstens twee keer zo lang hebben gedraaid. De auto staat in een ongeĂŻsoleerde garage, de buitentemperatuur was slechts 54 graden.

- De auto aangezet, waardoor het opladen opnieuw begon. Tien minuten later, terwijl het voertuig nog steeds reed, stopt het opladen, zegt de auto "Opladen onderbroken" en het dashboard toont "controleer elektrisch systeem van het voertuig". Die fout verscheen niet in de app, die nog steeds "Geen problemen gevonden" meldt. Fout is niet meer verschenen.

- Start het opladen opnieuw, vijf minuten later stopt het weer. Het is vermeldenswaard dat de auto elke keer dat het opladen begint, zijn voorste ventilatieopeningen opent en de ventilator een minuut laat draaien, vermoedelijk om te bevestigen dat ze naar behoren werken. Maar op geen enkel moment tijdens het opladen schakelde de auto ooit de ventilatoren of ventilatieopeningen in.

- De auto twintig minuten rust gegeven en vervolgens het opladen opnieuw gestart. Het stopte opnieuw na vijfentwintig minuten, Opladen mislukt.

- Op dit moment veranderde ik de AC-stroom in "Gereduceerd". De auto laadde nog eens vijfenveertig minuten op met 9,9 kW voordat hij stopte. Opladen mislukt. Ik heb het daarbij gelaten en laat het vanavond gewoon meer opladen als het goedkoper is.

- Onderweg merkte ik dat de Chargepoint Home Flex stroom aan de auto bleef leveren als hij dat wilde. Ik liet het tien minuten met rust na het laatste mislukte opladen om te zien wat er zou gebeuren. Na vijftien minuten ontving ik een e-mailmelding van Chargepoint met de mededeling dat de auto klaar moet zijn omdat hij geen stroom meer afneemt.

Ik denk dat het op dit punt duidelijk is dat als het probleem de oplader zou zijn, de oplader niet meer zou draaien nadat de auto was gestopt met opladen, en de oplader waarschijnlijk rood zou knipperen in plaats van blauw te pulseren. Nu is mijn uitdaging om een Kia-dealer te vinden met een Level 2-oplader die 9 kW+ vermogen levert als ze erop staan het probleem in hun servicecenter te repliceren...

View attachment 9328
View attachment 9329
Nee, ik heb nog steeds het probleem op alles L2 boven 9,6 kWh. Mijn dealer heeft een soort BMS-update gedaan en wacht op een nieuwe kabelboom van Kia.

Nee, ik heb het probleem nog steeds met alles L2 boven 9,6 kWh. Mijn dealer heeft een soort BMS-update gedaan en wacht op een nieuwe kabelboom die van Kia moet komen.
Bedankt - hebben ze erop aangedrongen het probleem in hun werkplaats te repliceren voordat ze u hielpen? Als u kabelboom zegt, is dat dan dezelfde bekabeling van de oplaadpoort naar de batterij zoals hier te zien #226 of iets anders?

Bedankt - hebben ze erop aangedrongen het probleem in hun werkplaats te repliceren voordat ze u hielpen? Als u het over de kabelboom heeft, is dat dan dezelfde bekabeling van de laadpoort naar de batterij zoals hier te zien #226 of iets anders?
Dit was mijn tweede poging om het probleem te laten bekijken, dus misschien hebben ze het gewoon doorgestuurd naar Techline, ik weet het niet zeker. Ik gaf ze screenshots hiervan en van de Ioniq5-forums om te proberen te bewijzen dat ik niet de enige ben met het probleem.

Met betrekking tot de kabelboom, eerlijk gezegd, weet ik het niet zeker. De SA noemde het een kabelboom en dat staat ook op mijn werkorder.

Dit was mijn tweede poging om naar het probleem te laten kijken, dus misschien hebben ze het gewoon doorgestuurd naar Techline, ik weet het niet zeker. Ik heb ze screenshots gegeven van deze en de Ioniq5-forums om te proberen te bewijzen dat ik niet de enige ben met het probleem.

Met betrekking tot de kabelboom, eerlijk gezegd weet ik het niet zeker. De SA noemde het een kabelboom en dat staat ook in mijn werkbon.
Begrepen, bedankt, waardeer de reactie!

De "Reduced"-instelling werkte tot voor kort en nu is ook die mislukt na 45-60 minuten opladen. De garage was slechts 73F, dus niet 86F zoals toen het eerder bleef mislukken. Wanneer het opladen mislukt, stuurt de Wallbox Pulsar Plus een bericht dat de laadsessie is voltooid en de Kia Access-app meldt: "Het opladen voor My EV6 is mislukt. Controleer uw voertuig." Ik heb het meerdere keren geprobeerd om het terug te zetten naar "Maximum", met en zonder een ventilator die op de oplaadpoort blaast, en het mislukt elke keer.

Wallbox-ondersteuning heeft diagnoses uitgevoerd en het ligt niet aan hun unit. Kia Support zei dat ik het naar een dealer moest brengen en dan Kia Support moest bellen om hen de dealergegevens te vertellen, zodat ze contact met hen kunnen opnemen.

Ik laat je weten hoe de kabelboom eruit ziet als/wanneer hij daadwerkelijk binnenkomt.

Ook lijkt de BMS-update niets voor mij te hebben veranderd.
Moet het nogmaals vragen, had uw dealer een 40-48 ampère Level 2-lader ter plaatse om het probleem te repliceren, en zo niet, hoe hebben ze dan bepaald dat ze een 'bedradingsboom'-vervanging moesten bestellen? Omdat ik vastzit in een catch 22 met Kia.

Ik heb nu een nieuwe afspraak gepland bij een andere dealer - nog eens vier weken verder. Kia vertelt me dat het probleem gerepliceerd moet worden bij een dealer, maar heeft geen antwoord voor me als ik probeer uit te leggen dat er geen Kia-dealer in de buurt lijkt te zijn die operationele Level 2-laders heeft die sneller opladen dan 6,5 kW - wat de dealer waar ik de auto over vier weken naartoe moet brengen wel heeft (het zijn openbare laders op de hoek van hun gebouw). De auto gaat prima opladen met 6,5 kW, zoals gisteravond het geval was.

Moet het nog eens vragen, had uw dealer een 40-48 ampère Level 2-lader ter plaatse om het probleem te repliceren, en zo niet, hoe hebben ze dan bepaald dat ze een 'bedradingsharnas' vervanging moesten bestellen? Omdat ik vastzit in een catch 22 met Kia.

Ik heb nu een nieuwe afspraak gepland bij een andere dealer - nog eens vier weken weg. Kia vertelt me dat het probleem gerepliceerd moet worden bij een dealer, maar heeft geen antwoord voor me als ik probeer uit te leggen dat er geen Kia-dealer in de buurt lijkt te zijn die operationele Level 2-laders heeft die sneller opladen dan 6,5 kW - wat de dealer waar ik de auto over vier weken naartoe moet brengen wel heeft (het zijn openbare laders op de hoek van hun gebouw). De auto gaat prima opladen met 6,5 kW, zoals gisteravond het geval was.
Ik denk het niet, mijn dealer heeft alleen een L3-lader voor zover ik weet. Ze hebben me niet gevraagd om het probleem voor hen te repliceren.

361 - 380 of 993 Posts