EV6 Software-update komt in september 2024! Handmatig updaten in plaats van te wachten op OTA | Page 15 | Kia EV Forum
Kia EV Forum banner
281 - 300 of 594 Posts
Speculatie: denkt iemand dat de vertraagde software bedoeld is om de auto's te updaten voor gebruik bij Tesla Superchargers? Ik weet het, momenteel slechts 100 kW, dus niet baanbrekend, maar zag net dit artikel dat suggereert dat er wat tests in het wild plaatsvinden.

Speculatie: denkt iemand dat de vertraagde software is om de auto's te updaten voor gebruik bij Tesla superchargers? Ik weet het, maar 100 kW op dit moment, dus niet baanbrekend, maar zag net dit artikel dat suggereert dat er wat tests in het wild plaatsvinden.

Nee, dit zijn alleen Maps, Infotainment & Menu systeem. De updates om het laadsysteem te veranderen zullen door een dealer moeten worden toegepast als ze komen. De facelift EV6 is een compleet andere kwestie. Alles is OTA daarop.

Datum in augustus? 🤔 De mijne gaat voor terugroepactie en updates op vrijdag 2 augustus 👍
Ik betwijfel ernstig of het op 2 augustus beschikbaar zal zijn... het lijkt op dit moment op vaporware; het moet echter op een gegeven moment worden uitgebracht. Laten we hopen dat het de moeite waard zal zijn om op te wachten!

Nee, dit zijn alleen Maps, Infotainment & Menusysteem. De updates om het laadsysteem te wijzigen, moeten door een dealer worden toegepast, als ze komen. De vernieuwde EV6 is een compleet andere kwestie. Alles is OTA daarop.
Welke wijzigingen aan het laadsysteem moeten er worden aangebracht? AFAIK spreken zowel de auto als de Tesla-laders CCS. De enige wijzigingen om het opladen te vergemakkelijken, zijn Tesla's whitelisting van HMG-auto's en Tesla-laders die worden toegevoegd aan de fabrieksnavigatie, wat een van deze updates zou zijn.

Ik suggereer niet dat het zal worden opgenomen, maar je kunt vandaag een EV6 opladen bij een met Magic Dock uitgeruste supercharger, dus ik zie geen reden waarom een dealerupdate nodig zou zijn voor verdere SC-toegang.

Ja, sinds medio 2021
Welke wijzigingen moeten er aan het laadsysteem worden aangebracht? Voor zover ik weet, spreken zowel de auto als de Tesla-laders CCS. De enige wijzigingen om het opladen te vergemakkelijken, zijn dat Tesla HMG-auto's op de whitelist zet en Tesla-laders worden toegevoegd aan de fabrieksnavigatie, wat een van deze updates zou zijn.

Ik suggereer niet dat het zal worden opgenomen, maar je kunt vandaag een EV6 opladen bij een Supercharger met Magic Dock, dus ik zie geen reden waarom een dealerupdate nodig zou zijn voor verdere SC-toegang.
CCS kan de VIN opvragen (zoals getoond met Autocharge van EVGo). Denk eraan dat de tweede "digit" in de VIN de fabrikant identificeert. Tesla zou niet eens een VIN-whitelist nodig hebben, omdat het alleen de tweede digit hoeft te zien en te herkennen dat het een toegestane fabrikant is. En op een gegeven moment zal het iedereen toestaan, dus er zou zelfs geen VIN-controle nodig zijn. Ik ben het er dus mee eens dat er geen dealerupdate nodig zou zijn.

Het VIN (of netwerkadapteradres) is geen voorkeursmethode voor authenticatie omdat het kan worden vervalst. Plug & Charge gebruikt een sleutel die uniek is voor het voertuig en die is ondertekend door de autofabrikant. De oplader kan de openbare sleutel van de fabrikant gebruiken om te controleren of de sleutel van de auto legitiem is.

De andere manier is precies zoals de MagicDock-stations het doen: selecteer de dispenser in de app en druk op start. Het enige verschil is dat u uw eigen adapter moet leveren.

Het VIN (of netwerkadapteradres) is geen voorkeursmethode voor authenticatie omdat het kan worden vervalst. Plug & Charge gebruikt een sleutel die uniek is voor het voertuig en is ondertekend door de autofabrikant. De oplader kan de openbare sleutel van de fabrikant gebruiken om te verifiëren dat de sleutel van de auto legitiem is.

De andere manier is precies zoals de MagicDock-stations het doen: selecteer de dispenser in de app en druk op start. Het enige verschil zou zijn dat u uw eigen adapter levert.
Dus gebruiken Ford en Rivian de sleutelmethode? Welk daadwerkelijk werk zou er bij de dealer nodig zijn om dat voor HMG-auto's te activeren?

Naast de hardware/software/firmware-vereisten zou Kia US ook een betalingssysteem moeten ontwikkelen waarmee ze betalingssystemen kunnen verwerken voor Tesla, EA of andere oplaadbedrijven. Ik weet niet zeker of dat laatste nodig is, maar het lijkt erop dat bij elke implementatie van de standaard de autofabrikant de betalingen afhandelt.

Plug and Charge is aangekondigd voor de ioniq 6 en EV9 in Europa, maar niets voor de Amerikaanse markt. Ik denk niet dat we Plug & Charge ooit zullen zien op huidige generatie EV6's.

Ik vind het een beetje moeilijk te geloven, gezien al het andere rond deze auto's, dat ze een landelijke campagne gaan lanceren om auto's te upgraden naar Plug and Charge. Ford was de eerste in de rij en het was duidelijk belangrijk voor hen om een eersteklas ervaring te bieden. Hetzelfde geldt voor Rivian, een tech-savvy bedrijf dat de update gemakkelijk op afstand kon pushen. HMG was een van de laatsten die NACS aankondigde en is vrij stil geweest over details voor de bestaande auto's.

Ik denk dat het misschien een optionele TSB zou kunnen zijn, zoals batterijvoorkoeling.

Onze auto's draaien op software die is ontwikkeld voor ICE-voertuigen, zoals die in 2020 werd geïntroduceerd met de Telluride/Palisade. Het kwam niet met echte routeplanning of batterijvoorkoeling.

Hoezeer HMG ook geprezen wordt voor het eGMP-platform, het is duidelijk dat het nog lang niet volwassen is. Een recente persbericht van Hyundai schept op over het afschaffen van de accessoiremodus voor hun volgende generatie EV-platform. Want waarom zou je een EV ooit alleen op de 12v-batterij laten draaien? Maar een firmwaremodule (Keyless start-functie?) die ze in elk ander voertuig in hun line-up gebruikten, vereist dit, dus gebruikten ze het ook in hun EV's.

Het trieste is dat ze deze software hadden kunnen verfijnen voor EV's, omdat de OG Niro EV hem gebruikte. In plaats daarvan hebben ze vrijwel niets gedaan.

Ik ben ervan overtuigd dat er maar één kerel in een kelder in Seoul zit die de software voor onze auto's codeert, in vergelijking met een heel team en subteams bij Tesla. Dit verklaart waarom we slechts twee updates per jaar krijgen en de updates matig zijn. Zelfs ccNC is gebaseerd op het onderliggende Gen5-platform, maar met de mogelijkheid om individuele modules aan te spreken. HMG loopt echt achter op alle anderen als het gaat om software. Voorlopig is het geen probleem, want ik gebruik exclusief mijn tbox en SIM. Ik verwacht niet dat mijn volgende auto een HMG-product zal zijn. Het zal waarschijnlijk een op VW-Rivian gebaseerde EV zijn.

Discussion starter · #298 ·
Ik ben ervan overtuigd dat er maar één kerel in een kelder in Seoul zit die de software voor onze auto's codeert, in vergelijking met een heel team en subteams bij Tesla. Dit verklaart waarom we slechts twee updates per jaar krijgen en de updates matig zijn. Zelfs ccNC is gebaseerd op het onderliggende Gen5-platform, maar met de mogelijkheid om individuele modules aan te spreken. HMG loopt echt achter op de rest als het gaat om software. Voorlopig is het geen probleem, want ik gebruik uitsluitend mijn tbox en SIM. Ik verwacht niet dat mijn volgende auto een HMG-product zal zijn. Het zal waarschijnlijk een op VW-Rivian gebaseerde EV zijn.
Ik ben het helaas helemaal mee eens. Ik heb al een tijdje gesuggereerd dat ze, met zoveel inkomsten als het bedrijf genereert, een team van 10 mensen zouden moeten aannemen die zich uitsluitend richten op softwareverbeteringen en hen gemiddeld $200.000 per jaar betalen. $2 miljoen per jaar om de software te verbeteren, waarbij rekening wordt gehouden met feedback van consumenten, is een druppel op een gloeiende plaat en zou wonderen verrichten voor alle HMG-voertuigen.

281 - 300 of 594 Posts