Waze/Apple of Google Maps projecteren op het infotainmentscherm? | Kia EV Forum
Kia EV Forum banner

Waze/Apple of Google Maps projecteren op het infotainmentscherm?

7.8K views 13 replies 7 participants last post by  citivas  
#1 ·
Ik heb geprobeerd uit te zoeken hoe ik Waze op mijn infotainmentscherm kan projecteren. Apple CarPlay lijkt te werken omdat ik naar muziek kan luisteren die van mijn telefoon wordt afgespeeld en ik kan de aanwijzingen/waarschuwingen van Waze via de luidsprekers van de auto horen, maar als ik mijn scherm probeer te projecteren, is Apple CarPlay grijs. Zie foto's. Wat doe ik verkeerd? Bedankt op voorhand, vrienden!

#7 ·
Waze moet openstaan op je telefoon. Dan pakt het CarPlay-verbindingsproces op wat er op dat moment op de telefoon staat. Er is wat geknoei met knoppen nodig om het daar te krijgen. Ik had er ook problemen mee.
De auto hield niet van mijn USB-C, maar accepteerde meteen mijn USB-B. Raar.
Ja, je hebt gelijk. Alleen de USB-A-poort is een data/media-poort. Alle andere USB-poorten in de auto zijn alleen om op te laden, niet voor gegevensoverdracht. Android Auto/Apple CarPlay valt onder de categorie gegevensoverdracht.
Je hebt gelijk, USB-A is wat ik bedoelde. Wat betreft USB-C die niet werkt voor gegevensoverdracht, misschien is dat het geval bij de EV6, maar het werkt prima in mijn '22 Atlas. 🤷🏽‍♂️

#3 · (Edited)
Ik heb geprobeerd uit te zoeken hoe ik Waze op mijn infotainmentscherm kan projecteren. Apple CarPlay lijkt te werken omdat ik naar muziek kan luisteren die van mijn telefoon wordt afgespeeld en ik de aanwijzingen/waarschuwingen van Waze via de luidsprekers van de auto kan horen, maar als ik mijn scherm probeer te projecteren, is Apple CarPlay grijs. Zie foto's. Wat doe ik verkeerd? Bedankt op voorhand, vrienden! View attachment 11295
View attachment 11296
Update: Opgelost… de auto hield niet van mijn USB-C maar houdt wel van mijn USB-A.

#4 ·
Update: Opgelost… de auto hield niet van mijn USB-C, maar houdt wel van mijn USB-B.
USB-B is de connector die hieronder wordt getoond. Die worden alleen gebruikt op grote randapparaten zoals printers. Misschien bedoelde je een standaard USB-A naar Lightning-kabel?
Image

#6 ·
Ik dacht dat alleen de LHS (USB A) poort carplay/AA ondersteunde?

In dat geval zou er toch geen kabel die in de RHS (USB C) aansluiting is gestoken, werken?
Ja, je hebt gelijk. Alleen de USB-A-poort is een data/media-poort. Alle andere USB-poorten in de auto zijn alleen om op te laden, niet voor gegevensoverdracht. Android Auto/Apple CarPlay vallen onder de categorie gegevensoverdracht.

#14 ·
Het is onduidelijk hoe dit de vragen beantwoordt. Je kunt Waze draadloos gebruiken op de EV9 en Waze heeft niets te maken met de vraag of de auto USB-a poorten heeft.
Dit is voor de Sportage. Bevestigd dat voor Apple Car Play (en Waze) GEEN draadloze verbinding mogelijk is. Moet worden aangesloten met een USB-KABEL
Waarom staat deze vraag dan in het EV9-forum?