Het vervangen van de subwoofer is uitvoerig besproken hier en elders. Maar ik wilde dit terugbrengen op basis van recente ervaringen. Ik bracht mijn EV6 naar een autostereowinkel om te kijken naar het vervangen van de subwoofer, naar aanleiding van het eerdere advies. Wat ik dacht dat een eenvoudige upgrade zou worden, leverde uiteindelijk meer vragen op.
Toen ze het compartiment openden om een idee te krijgen van wat er mogelijk was... was er een enorme verrassing. De sub was niet alleen helemaal niet vastgemaakt, maar er zat ook een isolatielaag op de bodem van de compartimentafdekking!
Dus, welk geluid de sub ook genereert, wordt aanzienlijk gedempt door de afdekking... die zich in feite onder een andere laag bevindt, de kofferbakvloer! Ik heb de afdekking nu gewoon verwijderd en de subprestaties namen dramatisch toe met de bas op 10. (Ze hebben de sub ook vastgemaakt.
)
Een paar vragen:
Toen ze het compartiment openden om een idee te krijgen van wat er mogelijk was... was er een enorme verrassing. De sub was niet alleen helemaal niet vastgemaakt, maar er zat ook een isolatielaag op de bodem van de compartimentafdekking!

Dus, welk geluid de sub ook genereert, wordt aanzienlijk gedempt door de afdekking... die zich in feite onder een andere laag bevindt, de kofferbakvloer! Ik heb de afdekking nu gewoon verwijderd en de subprestaties namen dramatisch toe met de bas op 10. (Ze hebben de sub ook vastgemaakt.
Een paar vragen:
- Hebben ze de verkeerde afdekking geĂŻnstalleerd? Hebben anderen dezelfde geĂŻsoleerde afdekking? Of is er een andere afdekking die meer zin zou hebben met een sub? Het lijkt gewoon verkeerd.
- Met de compartimentafdekking en dan de kofferbakvloer over de compartimentafdekking, is dat een hoop demping om te overwinnen, zelfs zonder de isolatie. Is er een andere oplossing voor de kofferbakvloer?
- De autostereomensen zeiden dat de aanbevolen vervanging geen merkbaar verschil in bas zou maken. Ze gaven een offerte van $ 1.600, wat ruim boven wat ik wilde uitgeven. Kan iemand feedback geven over de vraag of de Rockwell SS8P (of een andere actieve subwoofer die in de ruimte past) een merkbaar verschil in bas maakt?
- Ten slotte vroegen ze zich af of ze een zware kabel van de 12V-accu konden trekken, aangezien de 12V-adapter in de kofferbak licht is. Blijkbaar geven Tesla's een foutmelding. Heeft iemand daar ervaring mee?