TPMS (EV3) | Kia EV Forum
Kia EV Forum banner

TPMS (EV3)

2 reading
145 views 4 replies 3 participants last post by  hampsterharry1  
#1 ·
Is er een manier om het bandenspanningscontrolesysteem handmatig via het touchscreen-menu opnieuw in te stellen na een waarschuwing voor lage bandenspanning en na het oppompen tot de juiste spanning, of wordt deze automatisch opnieuw ingesteld via TPMS?

#2 ·
Ik geloof dat het zichzelf gewoon reset (d.w.z. het controleert constant en toont de drukken). Op mijn i3 moest ik naar het bandenspanningsmenu gaan en kiezen om het te resetten, maar de EV3 lijkt het gewoon elke keer te doen als je rijdt. Ik heb toevallig de bandenmonitor open op het bestuurdersdisplay en elke keer als ik de auto start, staat er dat ik de auto moet rijden om de bandenspanningen te tonen. Na zeer korte tijd verschijnen ze en veranderen ze ook (nemen toe door bandenwarmte van het rijden) gedurende de reis.

#3 ·
Ik geloof dat het zichzelf gewoon reset (d.w.z. het controleert constant en toont de drukken aan). Op mijn i3 moest ik naar het bandenspanningsmenu gaan en kiezen om het te resetten, maar de EV3 lijkt het gewoon elke keer te doen als je rijdt. Ik heb toevallig de bandenmonitor open op het bestuurdersdisplay en elke keer als ik de auto start, staat er dat ik de auto moet rijden om de bandenspanningen te tonen. Na korte tijd verschijnen ze en zullen ze ook veranderen (stijgen door bandenwarmte van het rijden) na verloop van tijd tijdens de reis.
Veel dank, mijn vorige auto moest handmatig via het scherm worden gereset na een waarschuwing voor lage bandenspanning. Ik realiseerde me niet dat je live drukken op het scherm kon weergeven, gewoon weer iets geleerd op mijn reis door de mysteries van de EV3.(y)(y)

#4 ·
De nieuwere auto's zijn uitgerust met directe TPMS, die na een paar honderd meter continu en zonder tussenkomst de druk van elke afzonderlijke band aangeeft.
De oudere en goedkopere indirecte TPMS is afhankelijk van de bandenrotatie en gegevens verzameld door de ABS en vereist een eerste reset.

#5 ·
De nieuwere auto's zijn uitgerust met directe TPMS, die continu en zonder tussenkomst de druk van elke afzonderlijke band na een paar honderd meter aangeeft.
De oudere en goedkopere indirecte TPMS is afhankelijk van de bandrotatie en gegevens verzameld door de ABS en vereist een initiële reset.
Bedankt, die leercurve wordt steeds steiler 👍