EV6 speaker upgrade aanbevelingen | Page 12 | Kia EV Forum
Kia EV Forum banner

What do you think about the sound system?

221 - 240 of 485 Posts
Zal op dat deel moeten blijven graven. Het toont compatibel en ik ben er vrij zeker van dat dat de connector is, maar er zijn er geen in de VS, geen in magazijnen en niet bestelbaar.

bewerking: Een bestelling geplaatst voor 20 via sparekorea.com. Ik denk dat ik de hub zal zijn voor die in de VS.
Jammer dat je niet in het VK bent.

Jammer dat je niet in het VK bent.
Klopt?
Ik sprak met mijn dealer en blijkbaar is een bulkbestelling zoals ik via sparekorea probeerde MINDER waarschijnlijk om te worden ingevuld, omdat ze eerder geneigd zijn om te dealen met de eenmalige bestellingen, dus ik belde de dealer waar ik mijn auto heb gekocht en met wie ik contact had en ze gaan een verzoek indienen voor de bestelling van het onderdeel voor mij.
Ik zal waarschijnlijk gewoon de fabrieksconnector afknippen en solderen zodat ik die lekkere bas kan krijgen, maar de fabriekssubwoofer hebben met een reserveconnector die ik op een later tijdstip kan solderen, zal het gemakkelijker maken als ik wissel tussen de GT-Line en GT.

Klopt? Ik sprak met mijn dealer en blijkbaar is een bulkbestelling zoals ik via sparekorea probeerde MINDER waarschijnlijk om te worden ingevuld, omdat ze eerder geneigd zijn om te handelen met de eenmalige bestellingen, dus ik belde de dealer waar ik mijn auto kocht en contact mee had en ze gaan een verzoek plaatsen voor de bestelling van de onderdelen voor mij.
Ik zal waarschijnlijk gewoon de fabrieksconnector afknippen en solderen zodat ik die lekkere bas kan krijgen, maar de fabriekssubwoofer met een reserveconnector hebben die ik op een later tijdstip kan solderen, zal het gemakkelijker maken als ik wissel tussen de GT-Line en GT.

Klopt, toch? Ik sprak met mijn dealer en blijkbaar is een bulkbestelling zoals ik probeerde via sparekorea MINDER waarschijnlijk om te worden ingevuld, omdat ze eerder geneigd zijn om te handelen met de eenmalige bestelbehoeften, dus ik belde de dealer waar ik mijn auto kocht en had contact en ze gaan een verzoek plaatsen voor de onderdelenbestelling voor mij.
Ik zal waarschijnlijk gewoon de fabrieksconnector knippen en solderen, zodat ik die geweldige bas kan krijgen, maar de fabriekssubwoofer hebben met een reserveconnector die ik op een later tijdstip kan solderen, zal de dingen gemakkelijker maken als ik wissel tussen de GT-Line en GT.
Net een Google-zoekopdracht gedaan naar dat onderdeelnummer. Er zijn meerdere sites die dat verkopen voor ongeveer $10. Kon bestellen voor $10 + $4 verzendkosten vanuit LA, we zitten in Sacramento - hopelijk hier begin volgende week. ;) Een week wachten is niet zo erg.

Voor de subwooferconnector kreeg ik een e-mail van de website waar ik besteld heb, waarin stond dat deze nergens verkrijgbaar is. De lokale dealer gebeld en hij zei dat het onderdeel nationaal backorder is en momenteel niet besteld kan worden.
Ik ben bang om met de standaard connector te knoeien voor het geval de versterker doorbrandt...wat blijkbaar vaak gebeurt.

Voor het subwoofer connector onderdeel kreeg ik een e-mail van de website waar ik besteld heb, waarin stond dat het nergens verkrijgbaar is. De lokale dealer gebeld en hij zei dat het onderdeel nationaal backorder is en momenteel niet besteld kan worden.

Ik maak me zorgen over het knoeien met de standaard connector voor het geval de versterker doorbrandt...wat blijkbaar vaak gebeurt.
Ik krijg deze week mogelijk een EV6. Als ik dat doe, wacht ik misschien met de subwoofer upgrade totdat de versterker onvermijdelijk vervangen is (al dan niet onder een terugroepactie of garantie).

Voor het subwoofer connector onderdeel kreeg ik een e-mail van de website waar ik besteld had met de mededeling dat het nergens verkrijgbaar is. De lokale dealer gebeld en hij zei dat het onderdeel nationaal backorder is en momenteel niet besteld kan worden.

Ik maak me zorgen over het knoeien met de originele connector voor het geval de versterker doorbrandt...wat blijkbaar vaak gebeurt.
Ik gebruik quick taps, gemakkelijk te bevestigen en te verwijderen zonder enige sporen.

Uiteindelijk koos ik voor de NVX QBUS8P om een aantal redenen, waaronder stroom-/aardingslugs in plaats van een Molex-connector, automatisch aan/uit schakelen voor high-level inputs (geen remote draad nodig), ported box design (minder clean maar over het algemeen luider), en 115 dollar.

Zet de input gain iets meer dan de helft, nul basversterking, en lpf rond 95hz en de toegevoegde bas is aanzienlijk. Ik heb er video van gemaakt, maar mijn telefoon kan het verschil tussen de toegevoegde bas van de sub en de bas van de speakers niet goed onderscheiden. De spiegels trillen, de middenconsole trilt tegen mijn been lol.

Wat betreft de montage, ik gebruikte een 1"x10" populierenhouten plank, maar in plaats van deze op maat te snijden om over de montagegaten te passen, gebruikte ik beugels om een flush mount mogelijk te maken. Hij is effectief opgehangen, wat ongeveer een centimeter extra ruimte gaf voor de subwoofer, zodat er geen contact is met de bovenste plastic trim.

Ik heb schuimtape onder de beugels en onder de sub tussen de plank geplaatst om een luchtspleet te creëren voor ventilatie en koeling.

De NOCO-verlengkabel die ze me stuurden, was een ouder ontwerp zonder zekering. De draaddikte is echter ongeveer de dikste 16 awg die ik ooit heb gezien. Mijn strippers zeiden dat het 14 awg was, dus ik ben gerustgesteld door de 15a zekering van de versterker die alles veilig houdt.

Ik heb high input gebruikt in plaats van een converter. Geen gezoem, geknetter of andere rare geluiden die ik kan horen. Schakelt naadloos aan en uit.

Waardeer degenen die deze installatie voor ons hebben gepionierd om ideeën te geven.

En ik moet zeggen, deze NVX sub is veel meer dan ik had verwacht. Ik heb hem ongelooflijk teruggeschroefd.

Voor degenen die een installatie hebben voltooid, is er toegang om de 12v-stopcontactdraadjes achter het sierpaneel aan te boren? 'Hardwire' de versterker en laat het stopcontact vrij en van stroom voorzien?
Ja, je kunt je hand daarachter krijgen door de bekleding er direct onder te verwijderen. Je zou ook gewoon de kabelboom eraan kunnen loskoppelen en daarin kunnen splitsen. Zo ziet de mijne er echter bedraad uit. Met de draad weggestopt, zie je hem niet eens echt, tenzij je ernaar kijkt.
Image

Twee nieuwe dingen om op te merken:

1) Ik ervoer de brom bij het opstarten...en het ging niet weg. Ik vermoed dat het te maken heeft met het automatisch inschakelen van de versterker via de high-level ingangen. Ik heb de bedrading aangepast om een remote draad van de voedingsaansluiting naar de remote aansluiting te laten lopen, en de auto-on functie uitgeschakeld...tot nu toe geen brom meer sinds ik dat heb gedaan.

2) Zonder een indicator voor welke draadsets links of rechts waren, heb ik Bruin/Wit als de linkerkant en Roze/Rood als de rechterkant bedraad. Ik geloof dat dit onjuist is, omdat ik de bas out of phase hoorde/voelde. Ik heb de fase 180 graden gedraaid en nu is de bas waar hij moet zijn. Dus....Bruin/Wit lijkt RECHTS te zijn en Roze/Rood is LINKS.

UGH, sorry voor meer updates. Het gezoem is er nog steeds. Zeker gerelateerd aan hoogspanningsdraden zoals anderen al zeiden (ik had moeten luisteren!) Ik moet een converter kopen.
Erg vreemd, want ik heb geen gezoem van mijn JBL-unit, vraag me af of verschillende merken dit probleem hebben.

Erg vreemd, want ik heb geen brom van mijn JBL-unit, vraag me af of verschillende merken dit probleem hebben.
Mogelijk, want ik lees dat het een probleem is met aardfeedback, wat suggereert dat de high-level inputs niet goed aarden. De RCA-converters hebben aarddraden, daarom elimineert het de brom (zoals ik lees).

Uiteindelijk een kicker KISLOC2 gekregen omdat deze de high-level inputs aardt en ook een speciale remote-aandraad heeft voor het geval er iets geks aan de hand is met het gebruik van de 12v-voeding als remote.

221 - 240 of 485 Posts