EV6 speaker upgrade aanbevelingen | Kia EV Forum
Kia EV Forum banner

What do you think about the sound system?

EV6 speaker upgrade aanbevelingen

202K views 484 replies 87 participants last post by  BlueWire777  
#1 ·
Hallo allemaal - Ik heb vorige week mijn EV6 GT line in Snow White Pearl gekregen en hij is GEWELDIG!!! Ik ben er dol op in bijna alle opzichten en heb tot nu toe geen softwareproblemen gehad.

Maar het geluidssysteem is echt een teleurstelling. Ik kwam van een BMW 3-serie met opgewaardeerde B&O-luidsprekers die geweldig waren.

Ik heb de berichten/opmerkingen en recensies al gelezen en ben het met de meesten eens dat de bas zwak is en de middentonen en zang blikkerig klinken. Het geluid is beter bij gebruik van het Media-systeem van Kia en slechter met CarPlay. Er is een zeer beperkte equalizer-aanpassing, dus daar kun je niet veel mee.

Ik vind het echt heerlijk om geweldig geluid uit de speakers te horen als ik tijdens het rijden naar muziek luister.

Ik ben helemaal geen speaker-/audio-expert en vroeg me af of er iemand op het forum misschien wel een expert is en advies kan geven over hoe ik het geluidssysteem kan verbeteren. Zou het simpelweg kopen van een subwoofer helpen? Zou het beter zijn om alle speakers te vervangen? Welke merken zouden jullie aanraden?

Bedankt voor alle begeleiding die iemand kan geven!!

#2 ·
Hoi allemaal - ik heb vorige week mijn EV6 GT line in Snow White Pearl gekregen en hij is GEWELDIG!!! Ik ben er dol op in bijna alle opzichten en heb tot nu toe geen softwareproblemen gehad.

Het geluidssysteem is echter echt een teleurstelling. Ik kwam van een BMW 3-serie met opgewaardeerde B&O-luidsprekers die geweldig waren.

Ik heb de berichten/opmerkingen en beoordelingen al gelezen en ben het met de meesten eens dat de bas zwak is en de middentonen en zang blikkerig klinken. Het geluid is beter bij gebruik van het Media-systeem van Kia en slechter met CarPlay. Er is een zeer beperkte equalizer-aanpassing, dus daar kun je niet veel mee.

Ik vind het echt geweldig om geweldig geluid uit de luidsprekers te horen als ik tijdens het rijden naar muziek luister.

Ik ben helemaal geen speaker-/audio-expert en vroeg me af of er iemand op het forum is die dat wel is en advies kan geven over hoe ik het geluidssysteem kan verbeteren. Zou het simpelweg kopen van een subwoofer helpen? Zou het beter zijn om alle luidsprekers te vervangen? Welke merken zou u aanbevelen?

Bedankt voor alle begeleiding die iemand kan bieden!!
Als je de B&O's leuk vond, haal ze dan.

#3 ·
De auto is nieuw, dus de informatie over eventuele luidsprekerupgrades is momenteel beperkt. Ik ben er zeker van dat over een paar maanden, wanneer de auto meer wordt opgepikt door aftermarket-bedrijven, het geluidssysteem er een van zal zijn.

#4 ·
De eerste waar ik in zat bij een dealer en speelde met het audiosysteem - ik was erg teleurgesteld. Toen ik proef reed met degene die ik kocht, was ik verrast door het systeem dat veel beter klonk.
Het heeft naar ik aanneem al een subwoofer achterin. Ik vraag me af of er wat kwaliteitscontroleproblemen zijn met dit audiosysteem?
Maar zoals iemand anders al zei... het zal even duren voordat de aftermarket een duidelijke upgrade biedt.
Trouwens - de BMW die ik had met B&O was vreselijk... kon de hoge tonen helemaal niet aan zonder statische ruis/gepiep.

#5 ·
Ik heb onlangs een aangepaste 8 inch glasvezel woofer geïnstalleerd die de onderste ruimte inneemt waar de oem stock sub zat. Het is een Dayton audio HO serie 8 inch woofer met een 375w rms versterker (skar audio 1200 iets) en maakt meer dan genoeg bas. Dat plus wat eq touchups die ik op de midrange heb gedaan, maken het geluid echt goed (afkomstig van een achtergrond als audio systems engineer). Geïnteresseerden in details kunnen mij een bericht sturen.
Image

#6 ·
Ik heb onlangs een aangepaste 8 inch glasvezel woofer geïnstalleerd die de onderste ruimte inneemt waar de oem stock sub zat. Het is een Dayton audio HO serie 8 inch woofer met een 375w rms versterker (skar audio 1200 iets) en maakt meer dan genoeg bas. Dat plus een paar eq-aanpassingen die ik op de middentonen heb gedaan, maken het geluid echt goed (afkomstig van een achtergrond als audio-systeem engineer). Iemand geïnteresseerd in details kan me een bericht sturen. View attachment 4727
Dit is best geweldig! Is er een kans dat je een stap voor stap diy hebt? Hoeveel bedrading heb je moeten doen?

Hoe heb je de versterker van stroom voorzien? Hoe ziet de behuizing eruit?

#9 ·
Maakt zin. Zeker een lang project voor iemand zoals ik. Ik zal wat onderzoek moeten doen en misschien wat offertes moeten opvragen.

Heb je het gevoel dat de verandering in de woofer alles was wat het systeem nodig had om zo goed te worden als we hadden verwacht?
Het deed ongeveer 80% van de verbetering. Eerlijk gezegd, het verdoezelt de midden/HF-zonden oké, omdat het die lage tonen van de zang kan opvullen die zo ontbreken in het standaardsysteem. Nog steeds spuugachtig zonder de EQ die ik in een andere thread heb gepost, maar veel beter. Kan een sub niet genoeg aanbevelen. Voor zover ik kan beoordelen, is die locatie uitstekend wat betreft integratie met het systeem (vanaf de bestuurderspositie) en heeft geen merkbare rammels.

#10 ·
Ter referentie: de standaard sub is een 5 inch driver ported box van waarschijnlijk 6-8 L intern volume, dus het is logisch waarom ze hem zo hebben beperkt, hoewel teleurstellend. Met zo'n kleine surround roll kan de woofer maximaal 4-6 mm één kant op bewegen, dat is vergelijkbaar met een deurpaneel woofer (waarschijnlijk is het er een) gewoon in een doos...
Image

Image

Image

#12 ·
Als ik verantwoordelijk was voor het afstemmen ervan en de juiste tools had om de limiting in te stellen, zou ik het veel beter kunnen maken dan het is, maar er is een serieuze limiet in spl vanwege de tegenvallende woofer en waarschijnlijk tegenvallend vermogen. Van wat ik zie, lijkt het een woofer met dubbele spreekspoel te zijn, gebaseerd op de 4 draden die ze gebruiken, 2x normale wooferversterkers om de sub aan te sturen, dus waarschijnlijk 40w realistisch gezien het een 5 inch is...

#14 · (Edited)
Ziet er geweldig uit, misschien wil je contact opnemen met het bedrijf dat de SabaEV-installatie heeft gedaan en vragen of ze hetzelfde in kitvorm kunnen doen, want daar zou zeker een enorme markt voor zijn.

Jammer dat het in de VS is, want ik weet zeker dat velen in het VK ook geïnteresseerd zouden zijn.
Mogelijke problemen met een kitvorm (waarschijnlijk kan de behuizingsschaal worden gerepliceerd) is dat ze ervoor kozen om de lipjes af te snijden om ruimte te maken, wat niet gemakkelijk zou zijn voor de gemiddelde persoon... Het verzenden van de behuizingsonderdelen zou niet al te veel zijn, maar je zou een ervaren persoon nodig hebben om het te bedraden.

#25 · (Edited)
Ik denk dat het misschien is opgepikt van de achterste bedrading die normaal gesproken naar de EV6 standaard subwoofer gaat, dan in de LC2i en vervolgens naar de versterker en dan naar de sub. Benieuwd wat de basuitvoer zou zijn geweest als de versterkeruitvoer terug was gegaan naar de standaard subwoofer in de auto. Dan zou je wat controle hebben over de bas en het niveau ervan. De versterker ziet eruit als een Kicker CX800.1 versterker. Subwoofer is een DD Audio-eenheid,

#27 ·
Denk dat het misschien is opgepikt van de achterste bedrading die normaal gesproken naar de EV6 stock subwoofer gaat, dan naar de LC2 I en vervolgens naar de versterker en dan naar de sub.

Benieuwd wat de basuitvoer zou zijn geweest als de versterkeruitvoer terug was gegaan naar de stock in-car sub.

Je zou dan wat controle hebben over de bas en het niveau ervan.

De versterker ziet eruit als een Kicker CX800.1 versterker.

Subwoofer is een DD Audio unit,

Denk niet dat mijn bestelde AWD LR (non GT) specificatie een sub heeft. Ik zal moeten aftappen van de achterspeakeruitgang naar lc2i en dan naar mijn Autotek BTS versterker. Hopelijk produceert dit de bas waar ik naar op zoek ben.

#29 ·
deze subwoofer is geweldig, maar ik ben op zoek naar een gelijkwaardige kleinere om in de standaard subruimte te plaatsen of om me de kofferbak te laten gebruiken
Heb je geprobeerd om na de versterker terug naar de standaard sub te bedraden om te zien hoe dat klinkt, voor het geval de standaard output naar de sub te laag is van de standaard versterker?

#45 ·
Ik heb net een Rockville SS8P 400w 8" Slim Actieve Subwoofer voor onder de stoel voor auto/vrachtwagen besteld. Ik ben van plan de originele luidspreker te vervangen en hij zou op dezelfde plek moeten passen. Ik zal de sigarettenaansteker in de kofferbak gebruiken, die 15 ampère levert om de actieve luidspreker van stroom te voorzien. De aansluiting moet uitgeschakeld zijn als de auto uit staat om te voorkomen dat de batterij leeg raakt.

Het zou over een week moeten aankomen, ik zal je op de hoogte houden.

Ik hoop geen draden te hoeven doorknippen voor het geval ik de originele luidspreker terug wil plaatsen. Weet iemand welk type connector de originele Meridian-kofferbakspeaker heeft? Hij heeft 4 pinnen.

#46 ·
Ik heb net een Rockville SS8P 400w 8" Slim Onder-stoel Actieve Aangedreven Auto/Truck Subwoofer Sub besteld. Ik ben van plan de originele luidspreker te vervangen en hij zou op dezelfde plek moeten passen. Ik zal de sigarettenaansteker in de kofferbak gebruiken die 15 ampère levert om de actieve luidspreker van stroom te voorzien. De aansluiting moet uitgeschakeld zijn als de auto uitstaat en batterijleegloop voorkomen.

Hij zou over een week moeten aankomen, ik zal je op de hoogte houden.

Ik hoop geen draden te hoeven doorknippen voor het geval ik de originele luidspreker terug wil plaatsen. Weet iemand welk type connector de originele Meridian-kofferbakspeaker heeft? Hij heeft 4 pinnen.
Laat het alsjeblieft weten! Als dat een merkbare verbetering oplevert, is het een geweldige waarde.

Geen idee van het connectortype, sorry :(

#47 ·
Ik heb de muziek aangezet en getest met en zonder de kofferspeaker. Zoals anderen al zeiden, was er geen merkbaar verschil. Je kunt nauwelijks wat bas horen als je je oor op de plastic Meridian-box legt. IMHO is het gewoon een driver verpakt in een plastic behuizing die niet genoeg stroom krijgt. Ze probeerden er meer uit te halen door wat lucht van de achterkant van de driver rond de rechterkant van het plastic te brengen, waar een opening zit. Ik heb de driver uit de auto gehaald, het is niet de moeite waard om hem terug te plaatsen totdat de nieuwe arriveert. Je hebt een 10 mm dopsleutel met een verlenging nodig om de schroeven te verwijderen. Ik zal binnenkort wat foto's plaatsen.

#49 ·
Hmm. Het lijkt erop dat KUM_060_04F het werkelijke onderdeelnummer is, maar hun website is uit 2001 en ik kan niets vinden dat die PN benadert bij LCSC (hoewel ze andere KUM-connectoren hebben) KUM CO., LTD.

Geen van deze ziet er goed uit voor mij, maar ik heb de connector niet voor me. Het lijkt erop dat je de behuizing moet matchen en dan ook de juiste shell en pin-crimps moet krijgen: Rechthoekige connectorbehuizingen | Connectoren |LCSC.com - LCSC.COM

#52 ·
De vrouwelijke is gemakkelijk te vinden en is een officieel reserveonderdeel van Kia. Ik neem aan dat dit geen reserveonderdeel van Kia is, aangezien de aansluiting zich op Meridian-apparatuur bevindt en gemakkelijk te vinden is.

#53 ·
HA! Dit allemaal lezen doet me denken aan mijn "jeugdjaren" toen ik letterlijk nieuwe auto's kocht op basis van de kwaliteit en het technische niveau van de geluidssystemen aan boord...........nu, op 76-jarige leeftijd, luister ik zelden naar iets tijdens het rijden (anders dan het voertuig zelf) en concentreer ik me op de waanzin van snelwegreizen. Geniet van je EV 6!