EV6 speaker upgrade aanbevelingen | Page 7 | Kia EV Forum
Kia EV Forum banner

What do you think about the sound system?

121 - 140 of 485 Posts
Is het mogelijk dat u enkele afbeeldingen kunt delen?
Natuurlijk!

De installatie is niet de schoonste, omdat ik het snel heb gedaan zodat ik in een restaurant kon komen voordat ze sloten, maar ik zal het waarschijnlijk wat schoner maken als ik de Blaupunkt sub erin heb. De afstandsbediening haal ik er waarschijnlijk uit, dus die is slechts tijdelijk gebruikt.

Ik heb de EQ-instellingen die ik gebruik dubbel gecontroleerd, op dit moment zijn dat -2 treble, -3 mids, +9 bass, maar ik kan ze veranderen naarmate ik meer luister. Ik houd van de volheid van de woofers in de voordeur in plaats van te vertrouwen op de sub(s) voor alle lage tonen.

Ik heb een probleem met deze versterker waarbij hij bruisruis afspeelt bij het aanzetten van de auto totdat je de ingang loskoppelt en weer aansluit. Ik heb geprobeerd de remote draad te gebruiken om hem aan te zetten in plaats van auto-on en dat leek geen verschil te maken, dus ik weet niet zeker wat er aan de hand is, ik ben het nog aan het onderzoeken. Gebeurt met de standaard sub geïnstalleerd, verwijderd, met behulp van een of beide luidsprekerdraden. Ik denk dat het gewoon een probleem is met de subwoofer op basis van het feit dat het met tussenpozen gebeurt en hoe het zich gedraagt ​​wanneer het gebeurt (het stroomlampje knippert ook).

Hier is een video die een idee geeft van het basverschil bij laag volume en verderop staan ​​foto's. Als ik de Blaupunkt erin zet, zal ik nog een foto maken van hoe ik de connector heb aangesloten.

EDIT: Een 10" moet in hetzelfde gebied van de standaard sub passen, maar niet tussen de 2 panelen zoals ik het heb.

Bedankt voor de video en de afbeeldingen. Wat het bruine ruis betreft, probeer voor testdoeleinden een andere voeding. Ik heb gelezen dat mensen ruisproblemen hebben gehad op basis van een slechte aardverbinding, voor het geval de sigarettenaansteker achterin dit probleem heeft.

Weet iemand wat het onderdeelnummer is voor die plastic driehoeken in de hoek van de A-stijl waar de Meridian tweeters zitten? Ik ben geneigd om ze te vervangen door Morel Hybrid tweeters, maar wil de originele look behouden als ik terug moet. Bedankt!

genough 4 gauge wire to power the amp,
Weet je waar ze 12V hebben afgetapt en hoe/waar ze de voedingskabel ervoor hebben gelegd? Het lijkt me logischer om af te tappen naast de ICCU, aangezien die daar onder de achterbank zit, maar het is een gedoe om erbij te komen en ik weet niet zeker of de aftakking zo netjes zou zijn als van de accupool.

Lets see how long this 12v battery lasts 🙃 any estimates?
Dezelfde vraag aan jou, aangezien het erop lijkt dat je niet de low-power kofferbak-sigarettenaansteker-aansluiting strategie gebruikt. Waar heb je de stroom gelegd?

Weet je waar ze 12V hebben afgetapt en hoe/waar ze de stroomkabel ervoor hebben gelegd? Het lijkt me logischer om af te tappen naast de ICCU, aangezien die zich daar direct onder de achterbank bevindt, maar het is een gedoe om erbij te komen en ik weet niet zeker of het aftappen zo netjes zou zijn als van de accupool.
Je kunt geen 4-gauge draad aftappen op de zekeringkast, de benodigde kabel en connector zijn veel te groot.

Ik ben geneigd om de Meridian Sub te vervangen door een Pioneer WX130DA die ik van een vorige auto heb. Hier zijn de specificaties. Denk je dat ik hem kan voeden via de 12v 'sigarettenaansteker' in de kofferbak? Qua voltage? Ik ga voor een minimale installatie - bedankt.

De instructies zeggen een 10Amp zekering, ik laat dit door professionele installateurs doen, maar wil liever geen draden door de auto trekken, voornamelijk omwille van de garantie. Bedankt!

Ik ben geneigd om de Meridian Sub te vervangen door een Pioneer WX130DA die ik van een vorige auto heb. Hier zijn de specificaties . Denk je dat ik hem kan voeden via de 12v 'sigarettenaansteker' in de kofferbak? Qua voltage? Ik ga voor een minimale installatie - bedankt.

De instructies zeggen een 10Amp zekering, ik laat dit door professionele installateurs doen, maar wil liever geen draden door de auto trekken, voornamelijk om garantie redenen. Bedankt!
Als er een 10Amp zekering in het apparaat zit, dan is dit geen probleem via de sigarettenaansteker, aangezien de zekering in de sigarettenaansteker hoger is dan 10Amp.

Mag ik vragen, weet u of het apparaat een externe inschakeling nodig heeft of dat het aangaat wanneer het een audiosignaal krijgt?

Als er een 10Amp zekering in de unit zit, dan is dit prima via de sigarettenaansteker, aangezien de zekering in de sigarettenaansteker hoger is dan 10Amp.

Mag ik vragen, weet u of de unit een externe stroomvoorziening nodig heeft of dat deze aangaat wanneer hij een audiosignaal krijgt?
Bedankt maat, ik denk dat het kan, maar weet het niet helemaal zeker, ik kan het de installateurs over ongeveer twee weken vragen.
Trouwens, als het is aangesloten op de v12 in de kofferbak, trekt het dan de v12-accu leeg of is het ook uitgeschakeld als de auto is uitgeschakeld? Er zit geen zekeringkast rechtsachter, toch? Bedankt!

PS
Als je geïnteresseerd bent, stelden ze ook voor om de Meridian tweeters te vervangen door een paar Morel Hybrids (die ik bezit, van een vorige auto), en stelden ook voor om ze in een meer 'open behuizing' te plaatsen, niet achter de Meridian grill. We zullen ze via de bestaande tweeterkabels laten lopen, ik hoop dat het werkt qua gevoeligheid/volume cross-overs.

We kennen de specificaties van de Meridian tweeters niet, toch?

Bedankt vriend, ik denk dat het kan, maar weet het niet helemaal zeker, ik kan het de installateurs over ongeveer twee weken vragen.
Trouwens, als het in de kofferbak op de v12 is aangesloten, trekt het dan de v12-batterij leeg of is het ook uitgeschakeld als de auto is uitgeschakeld? Er zit toch geen zekeringkast rechtsachter? Bedankt!
Dit is de reden waarom ze een afstandsbediening hebben, wanneer de stereo niet aan staat, zouden ze, indien correct bedraad, geen stroom moeten verbruiken.

Normaal gesproken zou je de versterker direct op de batterij aansluiten, dus dezelfde problemen hebben als er geen afstandsbediening in het ontwerp zat.

Zullen deze subwoofer-upgrades (a) voldoende zijn? Of hebben de luidsprekers ook hulp nodig?
(B) de garantie beïnvloeden? (C) de batterij leegmaken?
A) Zal afhangen van wat je kiest en wat je verwacht.
B) Hangt af van welk werk je doet
C) Nee.

A) Zal afhangen van wat je kiest en wat je verwacht.
B) Hangt af van welk werk je doet
C) Nee.
Bedankt voor de reactie. Ik ben niet de enige die dat zegt, maar met zo'n premium prijskaartje is dit geluidssysteem betreurenswaardig. Brengt de ervaring bijna naar de status van een economy huurauto.
Ik weet gewoon niet hoeveel ik wil investeren om te repareren wat geen probleem had moeten zijn. Het geluid is zo zwak.

Bedankt voor de reactie. Ik ben niet de enige die dat zegt, maar voor zo'n premium prijskaartje is dit geluidssysteem betreurenswaardig. Brengt de ervaring bijna naar de status van een economy huurauto.
Ik weet gewoon niet hoeveel ik wil investeren om te repareren wat geen probleem had moeten zijn. Het geluid is zo bloedarmoede.
Is uw auto toevallig erg nieuw? Ik ben het zat om dit te horen (geen woordspeling, ha).

IMO, het geluidssysteem is prima voor een 'premium' geluidssysteem en is over het algemeen in lijn met de auto. Als je niet houdt van hoe het klinkt:

1. Inrijden is een reële zaak, de meeste luidsprekers hebben minstens 100 uur werking nodig bij een behoorlijk volume om hun beoogde prestaties te bereiken, sommige zelfs meer. 100 Uur in een auto is veel gereden kilometers! De mijne begon goed te klinken na ongeveer 2k mijl. Ook kan ons eigen gehoor zich aanpassen.

2. Volume, er is een consensus (denk ik) dat het systeem echt begint te werken boven een volume van 40, wederom niet ongehoord, luidsprekers moeten zingen.

3. Bronkwaliteit, XM-radio of DAB is geen 'geweldige kwaliteit', probeer echte lossless muziek voordat je vergelijkt, Apple Music, Deezer en dergelijke, controleer die instellingen. Lossy muziek (MP3) klinkt slecht, zelfs op de meest niet-premium systemen. Met andere woorden, het kan maar zo goed klinken als de bron.

4. Ieders gehoor is anders, om nog maar te zwijgen van de smaak in muziek. Persoonlijk vind ik het systeem leuk (voor een 'premium fabrikant' - niet na de markt in welke mate dan ook, en het werkt geweldig voor mij over een breed scala aan genres, Hip hop, Jazz, elektronisch en rock om er maar een paar te noemen).

Slechts mijn 2p

Is uw auto toevallig heel nieuw? Ik ben het zat om dit te horen (geen woordspeling, ha).

Het geluidssysteem is prima voor een 'premium' geluidssysteem en is over het algemeen in lijn met de auto. Als je het niet mooi vindt klinken:

1. Inrijden is een reëel iets, de meeste luidsprekers hebben minstens 100 uur werking nodig bij een behoorlijk volume om hun beoogde prestaties te bereiken, sommige zelfs meer. 100 Uur in een auto is veel gereden kilometers! De mijne begon goed te klinken na ongeveer 2.000 mijl.

2. Volume, er is een consensus (denk ik) dat het systeem echt begint te werken boven een volume van 40, wederom niet ongehoord, luidsprekers moeten zingen.

3. Bronkwaliteit, Xm of DAB is geen 'geweldige kwaliteit', probeer eens goede lossless muziek voordat je vergelijkt, Apple Music, Deezer en dergelijke, controleer die instellingen. Lossy muziek (MP3) klinkt slecht, zelfs op de meest niet-premium systemen. In ander nieuws kan het alleen zo goed klinken als de bron.

4. Iedereen hoort anders, om nog maar te zwijgen van de muzieksmaak. Persoonlijk vind ik het systeem goed (voor een 'premium fabrikant' - niet aftermarket in welke mate dan ook, en het werkt geweldig voor mij over een breed scala aan genres, Hip hop, Jazz, elektronisch en rock om er maar een paar te noemen).

Gewoon mijn 2p
Ten eerste, ik vind het geweldig dat je in staat was om je punt te beargumenteren zonder onbeleefd te zijn. Dit is een zeldzame vaardigheid op internet en daarvoor bedank ik je!

Ik geef toe dat ik geen rekening houd met inrijden, dus het is absoluut aannemelijk dat dit systeem in de loop van de tijd beter klinkt, hoewel ik me niet kan voorstellen dat de meegeleverde sub ooit meer bas produceert dan hij momenteel produceert.

Laat me je dit vragen, als je de beste kwaliteit van Spotify streamt via een aangesloten kabel (Apple/Android), zou dat dan minder lossy zijn?

Ten eerste, ik vind het geweldig dat je in staat was om je punt te beargumenteren zonder onbeschoft te zijn. Dit is een zeldzame vaardigheid op het internet en daarvoor bedank ik je!

Ik geef toe dat ik geen rekening houd met inbraak, dus het is absoluut aannemelijk dat dit systeem in de loop van de tijd beter klinkt, hoewel ik me niet kan voorstellen dat de meegeleverde sub ooit meer bas produceert dan hij momenteel produceert.

Laat me je dit vragen: als je de beste kwaliteit van Spotify streamt via een aangesloten kabel (Apple/Android), zou dat dan minder verliesgevend zijn?
ten eerste, proost maat - bedankt.

Ten tweede, lossy of lossless is een wetenschappelijke definitie, cd's zijn lossless, mp3's (en andere formaten) zijn lossy. Lossless muziek zijn FLAC/WAV-bestanden.

Spotify, zelfs op de hoogste bitrate, is lossy, ze dreigen steeds weer lossless te gaan, maar tot nu toe geen succes.

Daarom ben ik overgestapt op Apple Music en zelfs daar stel je het zo in dat alleen gedownloade bestanden FLAC - Lossless kwaliteit - hebben, omdat ze gigantisch zijn (omdat ze alle details behouden).

Dus ik zou een proefabonnement op Deezer/Qobuz/Tidal (of anderen) voorstellen - download een paar goed opgenomen albums die je goed kent en leuk vindt (goed opgenomen is lastig, mijn persoonlijke aanrader is Random Access Memories van Daft Punk, Michal Jackson of Pink Floyd) - en probeer het uit.

Gebruik ten slotte geen Bluetooth (zelf een lossy formaat), sluit de telefoon aan met een goede kabel op de auto :).

Ik luister persoonlijk ook in 'authentieke modus' en zet vaak de 'Inteli Q'-instelling uit, ik weet niet zeker wat het doet, maar minder verwerking is beter.

Uit mijn ervaring mist het systeem geen bas (mijn EQ is plat), maar het is een beetje ongecontroleerd, dus soms dreunend.

Daarom wil ik akoestische demping toevoegen rond de basdrivers in de deuren (goede kans dat ze gewoon rammelen) en de actieve sub in de kofferbak proberen (gewoon omdat ik er een heb liggen), de tweeters omdat waarom niet... :) Al die veranderingen zouden de garantie niet moeten beïnvloeden, of kunnen indien nodig gemakkelijk worden teruggezet naar de originele staat. Succes!

Ten eerste, proost maat - bedankt.

Ten tweede, lossy of lossless is een wetenschappelijke definitie, cd's zijn lossless, mp3 (en andere formaten) zijn lossy. Lossless muziek zijn FLAC/WAV-bestanden.

Spotify, zelfs op de hoogste bitrate, is lossy, ze dreigen steeds lossless te gaan, maar tot nu toe geen succes.

Daarom ben ik overgestapt op Apple Music en zelfs daar stel je het zo in dat alleen gedownloade bestanden FLAC - Lossless kwaliteit hebben - dat komt omdat ze gigantisch zijn (omdat ze alle details behouden).

Dus ik zou een proefabonnement op Deezer/Qobuz/Tidal (of anderen) voorstellen - download een paar goed opgenomen albums die je goed kent en leuk vindt (goed opgenomen is lastig, mijn persoonlijke favoriet is Random Access Memories van Daft Punk, Michal Jackson of Pink Floyd) - en probeer dat eens.

Gebruik ten slotte geen Bluetooth (zelf een lossy formaat), sluit de telefoon met een geschikte kabel aan op de auto :).

Ik luister persoonlijk ook in 'authentieke modus' en zet vaak de 'Inteli Q'-instelling uit, weet niet zeker wat het doet, maar minder verwerking is beter.

Uit mijn ervaring mist het systeem geen bas (mijn EQ is plat), maar het is een beetje ongecontroleerd, dus soms dreunend.

Daarom wil ik akoestische demping rond de basdrivers in de deuren toevoegen (goede kans dat ze gewoon rammelen) en de actieve sub in de kofferbak proberen (gewoon omdat ik er een heb liggen), de tweeters omdat waarom niet... :) Al die veranderingen zouden de garantie niet moeten beïnvloeden, of kunnen indien nodig gemakkelijk worden teruggedraaid naar de originele staat. Succes!
Moet het eens zijn, afgezien van de sub, er is weinig laagfrequente frequentie en wat er van de deurdrivers komt, is ook geen lage sub.

Als je het subprobleem corrigeert, denk ik dat je 99% van de ergernis van mensen zou wegnemen.

Bovendien zal het toevoegen van dat ontbrekende geluid aan je muziek het aangenamer maken.

Ik heb naar muziek geluisterd en als je naar de kofferbak gaat, werkt de sub, maar ik denk dat de vulling eromheen problemen heeft vanwege de locatie, daarom krijgen mensen betere resultaten van een actieve sub, omdat je het signaal harder kunt aansturen en het resultaat kunt krijgen dat je wilt als je op de voorstoel zit.

Muziek smaak speelt hierbij een enorme rol.

Hoe dan ook, iedereen zal een andere mening, oor en smaak hebben, het gaat er gewoon om het zo te krijgen dat het bij je past.

121 - 140 of 485 Posts