Wachttijden voor vervangende onderdelen voor EV6 ICCU eind 2024/begin 2025? | Page 11 | Kia EV Forum
Kia EV Forum banner

How long did you wait for your EV6 ICCU replacement part to arrive?

201 - 220 of 315 Posts
Niet voor mijn polis bij USAA. Ik ben er echter niet erg mee bezig. De laatste keer dat ik een voorruit moest vervangen, was op mijn Pontiac Vibe, wat me maar ~$400 kostte en dat was ongeveer 15 jaar geleden.
Ik hoop dat je de reparatie voor de EV6 vergelijkbaar vindt. Maar zoals je weet, zijn de dingen de afgelopen 15 jaar veel duurder geworden.

Ik heb vorig jaar de voorruit van mijn Model S vervangen en het kostte bijna $2000. Hopelijk is in ieder geval je eigen risico laag genoeg om niet al te veel pijn te doen. :)

Mijn EV6-voorruit heeft net een bullseye gekregen. Ik neem aan van een steen, maar ik hoorde het alleen, zag niet wat het raakte. De schade zit eigenlijk laag, onder de achterrand van de motorkap, dus ik kan de schade niet eens van binnenuit de auto zien. Ik hoop dat het waterdicht blijft en dat er geen scheur vanuit ontstaat.

Ik heb geprobeerd al deze berichten te lezen, dus excuseer me als dit al aan de orde is geweest, maar ik dacht dat het een goed idee zou zijn om te bespreken of er iets is dat we de dealers moeten vragen te doen zodra we de ICCU's hebben geïnstalleerd. Ik kreeg vandaag net de oproep dat ze de mijne installeren en weet niet zeker of ik de dealer nog iets anders moet laten bekijken.

22' wind RWD - 45.000.

Bedankt aan jullie allemaal voor alle steun en informatieve berichten!

Ik heb geprobeerd al deze berichten te lezen, dus excuseer me als dit al aan de orde is geweest, maar ik dacht dat het een goed idee zou zijn om te bespreken of er iets is dat we de dealers moeten vragen te doen zodra we de ICCU's hebben geïnstalleerd. Ik kreeg vandaag net de oproep dat ze de mijne installeren en weet niet zeker of ik de dealer nog iets anders moet laten bekijken.

22' Wind RWD - 45.000.

Bedankt aan jullie allemaal voor alle steun en informatieve berichten!
Nadat mijn ICCU was geïnstalleerd/vervangen, heb ik mijn servicemonteur gevraagd naar hun/de ervaring van de dealer met het zien van een retour-ICCU-eenheid voor een die was vervangen. Ik probeerde de waarschijnlijkheid te bepalen om naar hen terug te keren (of te overwegen naar een andere dealer te gaan, of de EV6 kwijt te raken, helaas). Ze heeft er geen een teruggezien in hun dealerervaring. Als ze ja had gezegd, wie weet hoe het gesprek dan was verlopen....

Discussion starter · #205 ·
TLDR Mijn wachttijd was iets minder dan 2 maanden.

Een update - Ik heb de mijne laten repareren in 7 weken en 5 dagen, dus bijna 2 maanden wachttijd. Ze belden uit het niets toen de auto klaar was. Geen waarschuwing over de komst van het onderdeel of dat er aan mijn auto werd gewerkt. Ik had herhaaldelijk om updates gevraagd.

Geweldig, ik ben vandaag bij de groep gekomen. Vandaag de ICCU gefrituurd na 3 weken geleden een batterij te hebben vervangen en alle recalls uitgevoerd. De dealer zou me later in de week terugbellen, maar ik gok dat we nu een vloedgolf van deze problemen gaan zien. 100% verleng ik mijn lease niet en Godzijdank heb ik deze auto geleased.

Dit is precies het probleem. Er is geen manier om de omvang van de schade aan de ICCU vast te stellen. Ik ben benieuwd hoeveel ICCU's de foutmelding hebben gegeven en zijn vervangen. Verschijnt de foutmelding wanneer de ICCU aangeeft dat deze op zijn laatste benen loopt? En dan vervangt Kia de ICCU door exact dezelfde ICCU - wat is er aan de hand, @EV-Technician. Je weet dat Kia dit uitstelt, zodat wanneer de rechtszaak eindelijk is beslecht en een nieuw ICCU-ontwerp vereist is, dit op een moment is dat iedereen is overgestapt van hun EV6. Maar dan gebruiken ze dezelfde ICCU in de EV9. Wat een puinhoop.

We besloten het aanbod van KIA om ons voertuig terug te kopen te accepteren nadat we dit antwoord van KIA kregen: "Ik heb bericht teruggekregen van de service en het lijkt erop dat het ICCU-onderdeel is aangekomen, maar het was niet succesvol voor de reparatie. Er is een techline geopend voor verdere diagnoses, maar ze zijn er nog mee bezig." Omdat we al sinds 28 januari wachten, denken we dat dit het beste is. We hebben een gloednieuwe elektrische VW ID.4 Pro S gekocht. We hielden zo van de KIA EV6, maar genoeg is genoeg.

Je weet dat de nieuwste ID4 ook problemen heeft met de ICCU (ze noemen het de on-board charger) waarvoor een terugroepactie is gestart om verlies van aandrijfkracht te voorkomen. Ik heb het gevoel dat overstappen op een ID4 een stap terug is van een 800V-auto, maar ik begrijp je frustraties. Succes

We besloten het aanbod voor KIA te accepteren om ons voertuig terug te kopen nadat we deze reactie van KIA kregen: "Ik heb bericht teruggekregen van de service en het lijkt erop dat het ICCU-onderdeel is aangekomen, maar het was niet succesvol voor de reparatie. Er is een techline geopend voor verdere diagnoses, maar ze zijn er nog mee bezig."
Omdat we sinds 28 januari wachten, denken we dat dit het beste is. We hebben een gloednieuwe elektrische VW ID.4 Pro S gekocht. We hielden zo veel van de KIA EV6, maar genoeg is genoeg.
Dat is geweldig - welk pad heb je precies gevolgd om Kia zover te krijgen dat ze het terugkopen? Met wie heb je precies contact opgenomen? Ik wil graag minimaal mijn laatste 4 leasebetalingen terugkrijgen. Bedankt.

Dit is precies het probleem. Er is geen manier om de OMVANG van de schade aan de ICCU te bepalen. Ik ben benieuwd hoeveel ICCU's de foutmelding hebben gegeven en zijn vervangen. Verschijnt de foutmelding wanneer deze aangeeft dat de ICCU op zijn laatste benen loopt? En dan vervangt Kia de ICCU door exact dezelfde ICCU - wat is er aan de hand, @EV-Technician. Je weet dat Kia dit uitstelt, zodat wanneer de rechtszaak eindelijk is beslecht en een nieuw ICCU-ontwerp vereist is, dit op een moment zal zijn dat iedereen is overgestapt van hun EV6. Maar dan gebruiken ze dezelfde ICCU in de EV9. Wat een puinhoop.
Bedankt dat je de hele tijd de boodschap over dit probleem hebt gepredikt, Boogie. Kia zal zeker zijn EV-reputatie voor de lange termijn beschadigen en ik hoop dat ze dat snel beseffen. Iedereen zegt dat forums het negatieve overdrijven, maar dit is een reëel, significant terugkerend probleem.

Zodra je die eerste batterij hebt afgegeven - let dan op dit probleem, iedereen voor je veiligheid.

Deze peiling sluit: Later vandaag. Ik kan dus niet stemmen, aangezien de mijne vorige week mislukte.
Mijn vrouw kwam nauwelijks de oprit af voordat ze in schildpadmodus terug naar huis moest kruipen.
...
P1A90(96) behoort tot de opgeslagen diagnostische foutcodes.
...
Tijd om de dealer te bellen... :(

Mijn ICCU is vervangen. Ik voel me gelukkig, want het duurde maar een maand nadat de diagnose was gesteld. Van belang is dat ik kort daarvoor ook mijn VCMS en 12 V-batterij heb laten vervangen. Weet iemand of de ICCU opnieuw defect raakt na vervanging? Ik las dat een dealer nee zei. Of moeten we 2 jaar wachten om erachter te komen?! Ik ben dol op mijn EV6, maar wil dit niet nog een keer meemaken.

Geweldig, ik ben vandaag net bij de groep gekomen. Vandaag ICCU gefrituurd na 1 batterijvervanging 3 weken geleden en alle recalls uitgevoerd. De dealer zou me later in de week terugbellen, maar ik gok dat we nu een vloedgolf van deze problemen gaan zien. 100% mijn lease niet verlengen en Godzijdank heb ik deze auto geleased. Ik denk dat ik me nu bij de class action lawsuit kan aansluiten.
Sorry om dat te horen.

Gewoon meer bewijs dat Kia dit probleem niet onder controle heeft, of niet bereid is om te doen wat nodig is om het op te lossen.

Succes.

Hoi iedereen,

Voor degenen die recente ICCU-fouten hebben gehad, ben ik geïnteresseerd om te zien hoe lang de wachttijden zijn geweest voor het ICCU-vervangingsonderdeel in de VS.

De mijne is gisteren mislukt. De dealer zei dat er ongeveer 2.000 in backorder staan ​​bij alle Amerikaanse dealers. Geen idee wat dat betekent qua wachttijd, dus ik dacht dat ik het hier zou vragen.

Ik ben dol op de auto, 2023 EV6 RWD met tech-pakket.
Weet iemand of de ICCU slechter is geworden met de tarieven? Ik heb gehoord dat Audi de verzending tegenhoudt en havens blokkeert vanwege hen. Ik denk dat de wachttijd vorige maand 2 maanden was, kunnen we gerust zeggen 6 maanden of langer:mad:? In mijn tweede week met een leenauto van de dealer.

Weet iemand of de ICCU slechter is geworden met de tarieven? Ik heb gehoord dat Audi de verzending tegenhoudt en havens blokkeert vanwege hen. Ik denk dat de wachttijd vorige maand 2 maanden was, kunnen we gerust 6 maanden of langer zeggen:mad:? In mijn tweede week met een leenauto van de dealer.
Ik neem aan dat als elk pakket dat het land binnenkomt plotseling gecontroleerd moet worden en een waarde moet krijgen en er een vergoeding moet worden geïnd, er een enorme vertraging zal zijn in de levering van alles.

Je weet toch dat de nieuwste ID4 ook problemen heeft met de ICCU (ze noemen het de on-board charger) waarvoor een terugroepactie is uitgevoerd om verlies van aandrijfkracht te voorkomen. Ik heb het gevoel dat overstappen naar een ID4 een stap terug is van een 800V auto, maar ik begrijp je frustraties. Succes
BMW I4, niet ID4.

Vandaag een beetje rondgerend en eindelijk een zaak kunnen openen bij Kia Consumer Affairs. We zullen zien hoe dit afloopt. Ze adviseerden me ook dat ze de auto's soms terugkopen. Hopelijk krijg ik in ieder geval mijn laatste 4 betalingen terug.

Ik sprak eerst met het leaseteam van Kia en ze gaven me alleen de optie om mijn laatste 4 betalingen nu te betalen en de auto aan hen terug te geven.

201 - 220 of 315 Posts