Wachttijden voor vervangende onderdelen voor EV6 ICCU eind 2024/begin 2025? | Page 12 | Kia EV Forum
Kia EV Forum banner

How long did you wait for your EV6 ICCU replacement part to arrive?

221 - 239 of 315 Posts
Hey allemaal! Ze belden me gisteren en ik heb vandaag mijn 2022 Kia EV6 Wind opgehaald. Missie geslaagd. Gedachten en goede wensen voor de rest van jullie. Ik ben in San Diego.
Even ter herinnering en toen ik dacht dat mijn reguliere interactie met Kia voorbij was, ontving ik ongeveer een week geleden een e-mail van Kia corporate met het verzoek om bonnen voor betalingen van de auto en benzine voor de leenauto. Blijf op de hoogte.

Tja… het is blijkbaar mijn beurt. Mijn auto weigerde afgelopen woensdag (2/4) Level 2 opladen, hoewel hij nog wel bestuurbaar was. Ik heb de eerste beschikbare serviceafspraak gepland voor de maandag erna (7/4). Na drie dagen van matige communicatie van mijn serviceadviseur, bevestigden ze eindelijk dat de ICCU vervangen moet worden en dat deze momenteel besteld is. Er werden geen verdere details of een ETA voor het onderdeel verstrekt.

Ter referentie, hier zijn de specificaties van mijn voertuig voor het geval het anderen helpt die tegen een vergelijkbaar probleem aan kunnen lopen:
  • 2022 Wind RWD (gebouwd in juli 2022)
  • Originele eigenaar, Zuid-Californië
  • 54.700 kilometer
  • Originele 12V-accu
  • Geen software recall voltooid
  • 95% van het opladen via AC
  • Emporia EVSE beperkt tot 40 ampère
Achteraf gezien waren er een paar rode vlaggen. Ik zag meestal een oplaadsnelheid van ongeveer 9,4 kW, maar de afgelopen paar maanden schommelde deze naar ongeveer 8,9 kW. Ook ging het oranje lampje vaak aan bij bijna elke actie, zelfs als de auto en de HV-accu uit stonden.

Ik heb een Kia EV6 GT-AWD uit 2023 met 14.000 mijl. De batterij was leeg en is ongeveer zes maanden geleden door de dealer opgeladen. "Zo goed als nieuw", zei de dealer. Eerder deze week "stierf" de auto op een snelweg met 5 rijstroken en ik veroorzaakte bijna een enorme kettingbotsing toen ik probeerde de vluchtstrook te bereiken. Ik heb hem naar de dealer laten slepen en het is de ICCU. Deze is wereldwijd niet op voorraad en komt pas over enkele maanden binnen. Het valt gelukkig onder de garantie en Kia vergoedt een huurauto voor lange termijn. Ik vraag me af of de vervangende ICCU ook defect is of dat de ontwerpfout is verholpen?

Ik heb een Kia EV6 GT-AWD uit 2023 met 14.000 mijl. De batterij was leeg en is ongeveer zes maanden geleden door de dealer opgeladen. "Zo goed als nieuw", zei de dealer.
Eerder deze week "stierf" de auto op een snelweg met 5 rijstroken en ik veroorzaakte bijna een grote kettingbotsing toen ik probeerde de vluchtstrook te bereiken. Ik heb hem naar de dealer laten slepen en het is de ICCU. Deze is wereldwijd niet op voorraad en komt pas over enkele maanden binnen. Het valt gelukkig onder de garantie en Kia vergoedt een huurauto voor lange termijn. Ik vraag me af of de vervangende ICCU ook defect is of dat de ontwerpfout is verholpen?
Heeft u de laatste terugroepactie laten uitvoeren?

Ik heb een Kia EV6 GT-AWD uit 2023 met 14.000 mijl. De batterij was leeg en is ongeveer zes maanden geleden door de dealer opgeladen. "Zo goed als nieuw", zei de dealer.
Eerder deze week "stierf" de auto op een snelweg met 5 rijstroken en ik veroorzaakte bijna een grote kettingbotsing toen ik probeerde de vluchtstrook te bereiken. Ik heb hem naar de dealer laten slepen en het is de ICCU. Hij is wereldwijd niet op voorraad en komt pas over een paar maanden binnen. Het valt gelukkig onder de garantie en Kia vergoedt de kosten van een huurauto voor lange termijn. Ik vraag me af of de vervangende ICCU ook defect is of dat de ontwerpfout is verholpen?
Samengevoegd met andere thread.

Achteraf gezien waren er een paar rode vlaggen. Meestal zag ik een laadsnelheid van ongeveer 9,4 kW, maar de afgelopen maanden schommelde deze naar ongeveer 8,9 kW. Ook ging het oranje lampje vaak aan bij bijna elke actie, zelfs als de auto en de HV-batterij uit stonden.
Het oranje lampje dat de hele tijd aanging, was iets dat ik ook opmerkte in de weken voorafgaand aan mijn tweede ICCU-storing; het leek erop dat het heel vaak aan was en als ik de auto 's avonds ontgrendelde om hem aan te sluiten, ging het oranje lampje meteen aan. Sinds de ICCU-vervanging heb ik het oranje lampje helemaal niet meer gezien. Ik weet zeker dat hij is opgeladen, alleen zo zelden dat ik het niet heb opgemerkt.

Ik heb een 2023 Kia EV6 GT-AWD met 14.000 mijl. De batterij was leeg en is ongeveer zes maanden geleden door de dealer opgeladen. "Zo goed als nieuw", zei de dealer.
Eerder deze week "stierf" de auto op een snelweg met 5 rijstroken en ik veroorzaakte bijna een grote kettingbotsing toen ik probeerde de vluchtstrook te bereiken. Ik heb hem naar de dealer laten slepen en het is de ICCU. Hij is wereldwijd niet op voorraad en komt pas over enkele maanden binnen. Het valt gelukkig onder de garantie en Kia vergoedt een huurauto voor lange termijn. Ik vraag me af of de vervangende ICCU ook defect is of dat de ontwerpfout is verholpen?
ICCU's beginnen te verschijnen. Controleer de wetgeving van uw staat met betrekking tot ondeugdelijke auto's als de dealer de auto langer dan 1 maand heeft om te zien of deze van toepassing is.

Het amberkleurige lampje dat de hele tijd aanging, was iets dat ik in de weken voorafgaand aan mijn tweede ICCU-fout ook opmerkte; het leek erop dat het heel vaak aanging en als ik de auto 's avonds ontgrendelde om hem in te pluggen, ging het amberkleurige lampje meteen aan. Sinds de ICCU-vervanging heb ik het amberkleurige lampje helemaal niet meer gezien. Ik weet zeker dat hij is opgeladen, alleen zo zelden dat ik het niet heb opgemerkt.
Ik heb de ICCU-kwestie nauwlettend gevolgd. Zo raar dat er geen echte overeenkomst is voor de storingen. Nieuwere en oudere auto's, met lage en hoge kilometerstanden, krijgen het. AC- of DC-laden krijgen het. Het enige dat ik heb opgemerkt, is dat, zoals u zei, het oranje lampje dat vaak aangaat, evenals de 12V-batterijstoring, een veelvoorkomend symptoom lijkt te zijn vóór de storing. Afgelopen december merkte ik dat mijn oranje lampje vaker aanging. Ik heb de fabrieksaccu vervangen en sindsdien heb ik het oranje lampje maar één keer gezien. Hopelijk krijg ik de storing niet of zo ja, nadat HMG een nieuw, beter ontwerp heeft bevestigd. Op het Hyundai Ioniq-forum meldden sommige gebruikers die een vervangende ICCU kregen een ander onderdeelnummer dat eindigde op QQH https://www.ioniqforum.com/threads/...rean-press.49161/page-20?post_id=633254&nested_view=1&sortby=oldest#post-633254 . Pure speculatie of het een opnieuw ontworpen onderdeel is, HMG zal dat hoogstwaarschijnlijk nooit bevestigen om juridische redenen. Ook beweert een ingenieur dat hij de exacte oorzaak van de storing kent. De link staat ergens in die post. Te technisch voor mijn begrip

Ik heb vandaag een beetje rondgerend en ben er eindelijk in geslaagd een zaak te openen bij Kia Consumer Affairs. We zullen zien hoe dit afloopt. Ze adviseerden me ook dat ze de auto's soms terugkopen. Hopelijk krijg ik in ieder geval mijn laatste 4 betalingen terug.

Ik sprak in eerste instantie met het Lease-team van Kia en ze gaven me alleen de optie om mijn laatste 4 betalingen nu te betalen en de auto terug te geven. Dat is de laatste optie om in ieder geval te besparen op de verzekering, want ik kan me niet voorstellen dat we nog met deze auto rijden.
Als je casemedewerker op mij lijkt, zullen ze je voor de gek houden met de terugkoop (Lemon Law) en je dan vertellen dat ze dat aanbod "niet" kunnen doen.

Ik heb de ICCU-kwestie nauwlettend gevolgd. Zo raar dat er geen echte overeenkomst is voor de storingen. Nieuwere en oudere auto's, met lage en hoge kilometerstanden, krijgen het. AC- of DC-laden krijgen het. Het enige dat me opviel, is dat, zoals je zei, het oranje lampje vaak aangaat, evenals een 12V-batterijstoring een veelvoorkomend symptoom lijkt te zijn vóór de storing. Afgelopen december merkte ik dat mijn oranje lampje vaker aanging. Ik heb de fabrieksaccu vervangen en sindsdien heb ik het oranje lampje maar 1 keer gezien. Hopelijk krijg ik de storing niet, of zo ja, nadat HMG een nieuw, beter ontwerp bevestigt. Op het Hyundai Ioniq-forum meldden sommige gebruikers die een vervangende ICCU kregen een ander onderdeelnummer dat eindigde op QQH https://www.ioniqforum.com/threads/...rean-press.49161/page-20?post_id=633254&nested_view=1&sortby=oldest#post-633254 . Pure speculatie of het een opnieuw ontworpen onderdeel is, HMG zal dat om juridische redenen waarschijnlijk nooit bevestigen. Ook beweert een ingenieur dat hij de exacte oorzaak van de storing kent. De link staat ergens in die post. Te technisch voor mijn begrip
Ja, mijn nieuwe ICCU is ook modelnummer 1XFA0QQK, waarvan iemand anders zei dat het "de nieuwe" is, wat dat ook waard mag zijn. Ik zou denken dat koud weer misschien een rol kan spelen bij de uitvalpercentages, maar een van de mijne is in de winter uitgevallen en de andere in de zomer, en de uitval is geenszins beperkt tot staten met koud weer.

Hopelijk krijg ik de storing niet of zo ja, dan nadat HMG een nieuw, beter ontwerp bevestigt.
Dat had ik ook gehoopt, maar helaas geen geluk, tenzij QQK (voor Kia vs. QQH voor Hyundai) het is.

Op het Hyundai Ioniq-forum meldden sommige gebruikers die een vervangende ICCU kregen een ander onderdeelnummer dat eindigde op QQH. Pure speculatie of het een opnieuw ontworpen onderdeel is, HMG zal dat hoogstwaarschijnlijk nooit bevestigen om juridische redenen. Een ingenieur beweert ook dat hij de exacte oorzaak van de storing kent. De link staat ergens in die post. Te technisch voor mijn begrip
Ik heb het niet in die post gezien. Misschien bedoelde je deze post:
Hitstirrer said:
Ik las een uitleg over ICCU-problemen die veel logica bevatte. Het is een bekend probleem in het algemeen bij elektrisch schakelen dat het onmiddellijk overschakelen van nulbelasting naar volle belasting uiteindelijk storingen kan veroorzaken. Dus in veel toepassingen gebruiken ze een 'Ster/Delta'-schakelaar waarbij de stroom in twee fasen wordt geïntroduceerd met in eerste instantie weinig vermogen, gevolgd door vol vermogen zeer snel daarna. Dergelijke soft-startsystemen komen veel voor in de industrie. De suggestie was dat de software-update is ontworpen om dit type systeem te introduceren wanneer de ICCU wordt ingeschakeld. Dat werkt in duizenden andere toepassingen en ik zie geen reden waarom het hier niet zou werken. Het zou in ieder geval de stress verminderen elke keer dat de ICCU wordt geactiveerd.
of deze post:
JerryP said:
De 272 terugroepactie verhelpt wat de hoofdoorzaak lijkt te zijn. Blijkbaar ontdekten ze eindelijk dat de MOSFET's die onmiddellijk inschakelden een spanningspiek creëerden die schade veroorzaakte aan de oplaadcircuits. Als gepensioneerd industrieel elektricien vind ik dat volkomen plausibel. Plotseling inschakelen van hoogvermogen circuits veroorzaakt doorgaans grote pieken. Ik ben verbaasd dat ze dat niet hadden voorzien in het oorspronkelijke ontwerp. De update, voor zover ik heb gelezen, schakelt de MOSFET's langzamer in en vermijdt die spanningspiek. Als dat het enige probleem is, dan is dit de oplossing.
Ik ben voorzichtig optimistisch dat de 272 terugroepactie hier eindelijk een einde aan zal maken.

Dus nee, het is geen tijdverspilling. Als je de terugroepactie niet laat uitvoeren, blijft de ICCU zijn eigen circuits belasten totdat er weer iets doorbrandt.
Die uitleg komt ook overeen met berichten op dit forum. De "272 terugroepactie" verwijst naar NHTSA Part 573 Safety Recall Report 24V-868 voor Hyundai, wat overeenkomt met NHTSA Part 573 Safety Recall Report 24V-867 voor Kia, die reageerden met Fabrikant Terugroepactie nr.: 327 (VEILIGHEIDS TERUGROEP ACTIE - ICCU EN ZEKERING INSPECTIE/VERVANGING EN ICCU SOFTWARE UPGRADE).

Het heeft niet voorkomen dat mijn ICCU defect raakte, maar misschien was het al te beschadigd.
SC302 is toegepast op 13 mei 2024 bij 5.732 mijl
SC327 is toegepast op 2 januari 2025 bij 10.506 mijl
Momenteel toont de kilometerteller 11.988 mijl

Hoi iedereen,

Voor degenen die recente ICCU-storingen hebben gehad, ben ik geïnteresseerd om te zien hoe lang de wachttijden zijn geweest voor het ICCU-vervangingsonderdeel in de VS.

De mijne is gisteren uitgevallen. De dealer zei dat er ongeveer 2.000 in backorder staan ​​in alle Amerikaanse dealers. Geen idee wat dat betekent qua wachttijd, dus ik dacht dat ik het hier zou vragen.

Ik ben dol op de auto, 2023 EV6 RWD met tech-pakket.
Ik kreeg net een telefoontje dat het ICCU-onderdeel dat in backorder stond, een "kwaliteitscontroleprobleem" had, dus het is niet verzonden. Het is vier en een halve week geleden en nu ben ik weer terug bij af met een nog te bepalen datum voor het onderdeel om bij de dealer te komen.

Deze post op Reddit is bemoedigend (nadruk van mij):
No-Resource9817 said:
Heb vandaag mijn gerepareerde EV6 opgehaald - ICCU vervangen 19 dagen nadat mijn auto naar de dealer was gesleept (veel sneller dan ik had verwacht). Het lijkt erop dat - volgens de serviceafdeling van mijn dealer - de opnieuw ontworpen ICCU nu in grote hoeveelheden wordt verzonden en de nieuwe unit verscheen gisterenochtend bij hun dock. ICCU, zekering, vloeistof en 12V-batterij vervangen, allemaal onder garantie.

De servicemanager wees erop dat ICCU's die na het onderdeelnummer zijn aangeduid met "QQK" (zie reparatieorder in de bijlage) het nieuwe ontwerp zijn. Reed zonder problemen van de dealer naar huis, duim omhoog dat het herontwerp het probleem zal oplossen. Ik wens jullie allemaal met defecte ICCU's een spoedig herstel met een nieuw ontworpen ICCU ...

Image

Dat is allemaal goed nieuws, maar het probleem is dat degenen onder ons met originele ICCU's (nooit vervangen door eerdere modellen) geen idee hebben van de omvang van de schade die onze ICCU's hebben opgelopen. Kia legt de last dan bij de eigenaren om gewoon door te blijven rijden tot er een catastrofale storing optreedt, zoals bij een roadtrip van 2000 mijl.

De dealer bevestigde vandaag 100% dat de ICCU gefrituurd was en adviseerde over de wereldwijde backorder op ICCU's. Hij gaf me een ruwe schatting van 6-8 weken, maar waarschuwde me dat eerdere exemplaren meer dan 4 maanden in beslag hadden genomen. Ik heb het gevoel dat ik de auto niet meer zal zien voordat de lease afloopt. De dealer heeft de info vandaag ook aan Kia consumentenzaken gegeven.

Ik heb over een week een verzekeringsbetaling te betalen en twijfel of ik moet wachten tot de zaak is afgesloten of gewoon de 4 betalingen moet doen. Ik denk dat ik kan kijken of er een minimale dekking is die ik kan krijgen terwijl hij dood is.

Even ter herinnering, en toen ik dacht dat mijn reguliere interactie met Kia voorbij was, ontving ik ongeveer een week geleden een e-mail van Kia corporate met het verzoek om bonnen voor betalingen van de auto en benzine voor de leenauto. Wordt vervolgd.
Dat is precies de e-mail (en voicemail) die ik vandaag heb ontvangen van de manager die mijn zaak behandelt. Ik ben van plan al die informatie morgen samen te stellen en op te sturen, dus we zullen zien wat er gebeurt.

Nou… het is blijkbaar mijn beurt. Mijn auto accepteerde afgelopen woensdag (2/4) geen Level 2-laden meer, hoewel hij nog wel bestuurbaar was. Ik heb de eerste beschikbare serviceafspraak gepland voor de volgende maandag (7/4). Na drie dagen gebrekkige communicatie van mijn serviceadviseur, bevestigden ze eindelijk dat de ICCU vervangen moet worden en dat deze momenteel besteld is. Er werden geen verdere details of een ETA voor het onderdeel verstrekt.

Ter referentie, hier zijn de specificaties van mijn voertuig voor het geval het anderen helpt die tegen een soortgelijk probleem aan kunnen lopen:
  • 2022 Wind RWD (gebouwd in juli 2022)
  • Originele eigenaar, Zuid-Californië
  • 34.000 mijl
  • Originele 12V-batterij
  • Geen software recall voltooid
  • 95% van het opladen via AC
  • Emporia EVSE beperkt tot 40 ampère
Achteraf gezien waren er een paar rode vlaggen. Ik zag meestal een laadsnelheid van ongeveer 9,4 kW, maar de afgelopen paar maanden schommelde deze naar ongeveer 8,9 kW. Ook ging het oranje lampje vaak branden bij bijna elke actie, zelfs als de auto en de HV-batterij uit stonden.
Na de hele week niets anders dan stilte, hoorde ik eindelijk weer van onze serviceadviseur (ik moest escaleren naar de servicemanager om een update te krijgen). Vervanging wordt gedekt door de garantie. De ICCU staat in backorder zonder ETA, hij vermeldde dat het dagen, weken of maanden kon duren. Ik ben in de tussentijd een beetje opgelucht, aangezien Kia een langetermijnverhuur heeft geautoriseerd. Ik zal updaten naarmate het proces zich ontvouwt.

221 - 239 of 315 Posts