V2L als OTA-update voor EV3's? | Kia EV Forum
Kia EV Forum banner

V2L als OTA-update voor EV3's?

2 reading
438 views 15 replies 5 participants last post by  Daedong  
#1 ·
Hallo allemaal, weet iemand of Kia mogelijk een update zou kunnen uitbrengen om V2L op alle EV3-modellen in te schakelen? Ik las ergens dat alle modellen de mogelijkheid hebben, maar dat deze alleen is ingeschakeld op de hogere specificatieversies.

#3 ·
Gelukkig is hier in Nieuw-Zeeland V2L standaard op alle EV3-modellen, 3-pins hotpoint achter de achterbank en adapter inbegrepen voor de oplaadpoort.
Bedankt. Dus het is waarschijnlijk mogelijk om dit hier in Ierland uit te rollen. Alleen de topversie (GT-Line) heeft het en de Earth 3- en Earth 2-versies niet, inclusief de 3-pins hotpoint. Ik had beide op mijn vorige Niro EV uit 2022, dus ik was teleurgesteld toen ik erachter kwam dat het niet standaard was op alle EV3's.

#15 ·
Vorig jaar hadden we 16 uur stroomuitval en ik gebruikte de V2l van de EV6 om een vriezer, 2 koelkasten en tv van stroom te voorzien, evenals een airfryer en koffiezetapparaat. Verschillende verlengsnoeren gebruikt. Ik heb de V2l-adapter niet, dus moest ik een verlengsnoer gebruiken dat in de achterste uitlaat was aangesloten. Hiervoor moet de auto aan staan (in utility mode) en ontgrendeld zijn.
Ik heb sindsdien een aftermarket V2l-kabel gekocht die op dezelfde manier op de oplaadpoort kan worden aangesloten als de Kia V2l-adapter. Dit betekent dat u V2l kunt gebruiken met de auto uitgeschakeld en vergrendeld.
Dit zou een geweldige optie zijn voor het voeden van een camping.