Kun je achterin een Kia EV6 slapen als je 1,93 m lang bent? | Kia EV Forum
Kia EV Forum banner

Kun je achterin een Kia EV6 slapen als je 1,93 m lang bent?

29K views 31 replies 13 participants last post by  jw florida  
#1 ·
Nu het erop lijkt dat Kia-functionarissen de problemen met de batterijverwarming zouden kunnen oplossen en de EV6 mogelijk OTA-software krijgt zodra deze de VS bereikt, vraag ik me af of iemand kan vertellen of het haalbaar is voor een lange persoon om achterin te slapen met de stoelen naar beneden? Dit is mogelijk in een Tesla en zelfs in andere EV's. Is er zoiets als een kampeermodus die de binnentemperatuur rond de 20 graden Celsius houdt?

#9 ·
Now that it appears that Kia officials might fix the battery heating matters and maybe the EV6 will get OTA software once it reaches USA, I wonder if anyone can tell whether it is feasible for a tall person to sleep in the back with the seats down? This is possible in a Tesla and even in other EVs. Is there something like a camping mode that will keep the inside air temperature near 20 deg.C?
Ik denk hetzelfde.

#10 ·
Ik denk hetzelfde.
Je kunt overschakelen naar "Utility mode".

Daarmee kun je alle apparaten in de cabine van stroom voorzien met behulp van de tractiebatterij, waardoor de 12V-batterij niet leegloopt.

Druk op "EV" (linksboven), vervolgens op het instellingenpictogram (rechtsonder in het midden) om de optie te krijgen.

#12 ·
#16 · (Edited)
Laat me uw vraag niet beantwoorden door te delen dat ik een roadtrip heb gemaakt in een Prius uit 2012 van Chicago dwars door het land naar SoCal via Washington DC - Savannah GA - Arkansas - Las Vegas en thuis aankwam in CA. Het was in de wintermaanden en ik verbleef op parkeerplaatsen van Walmart. Ik had zonneschermen met zuignapjes voor alle ramen gekocht en de auto laten draaien met de verwarming zo laag mogelijk, slapend in een winterslaapzak. Ik ben 1,90 m lang en heb een mooie harde koeler gekocht die op de vloer van de achterbank stond, met de voorpassagiersstoel naar voren geschoven. Als het tijd was om te slapen, klapte ik de achterstoelen neer en nam ik de koeler die ik voor eten gebruikte en plaatste deze in de voetenruimte, voegde een paar dekstoelkussens toe om het niveau te verhogen en sliep comfortabel. Ik stapte via de achterdeur naar binnen en ging liggen, reikte naar voren en vergrendelde de deuren. De verwarming stond laag en liep langzaam de batterij leeg, de motor sloeg af en toe aan om de batterij op te laden en ging dan weer uit. Het was lastig om douches te vinden, maar truckstops en lokale sportscholen werkten goed. Veel succes!

Ik heb nog geen EV6, maar deze zouden kunnen werken? Ziet eruit als $250 voor een complete set Windscherm zonneschermen, autoruitschermen en autoruitbedekkingen van HeatShield: De originele windscherm zonnescherm

#17 ·
Laat me je vraag niet beantwoorden door te delen dat ik een roadtrip heb gemaakt in een Prius uit 2012 van Chicago door het land naar SoCal via Washington DC - Savannah GA - Arkansas - Las Vegas en thuis aankwam in CA. Het was in de wintermaanden en ik verbleef op parkeerplaatsen van Walmart. Ik had zonneschermen met zuignapjes gekocht voor alle ramen en liet de auto aanstaan met de verwarming zo laag mogelijk, slapend in een winterslaapzak. Ik ben 1,90 m lang en heb een mooie harde koeler gekocht die op de vloer van de achterbank stond, met de voorpassagiersstoel naar voren geschoven. Als het tijd was om te slapen, klapte ik de achterstoelen neer en nam ik de koeler die ik voor eten gebruikte en plaatste deze in de voetenruimte, voegde een paar dekstoelkussens toe om het niveau te verhogen en sliep comfortabel. Ik stapte via de achterdeur naar binnen en ging liggen, reikte naar voren en vergrendelde de deuren. De verwarming stond laag en de batterij liep langzaam leeg, de motor sloeg af en toe aan om de batterij op te laden en ging dan uit. Het was lastig om douches te vinden, maar truckstops en lokale sportscholen werkten goed. Veel succes!

Ik heb nog geen EV6, maar deze zouden kunnen werken? Ziet eruit als $ 250 voor een complete set Voorruit zonneschermen, autoruit zonneschermen en autoruit covers van HeatShield: De originele voorruit zonnescherm
Dat is een hele reis. Bedankt voor de aanbeveling. Zonder het zonnedak kan ik de zonneschermen krijgen voor $ 180. Dat is niet slecht en niet veel meer dan de kosten van een hotelovernachting tegenwoordig. Het lijkt er dus op dat het de moeite waard zou kunnen zijn.

#25 · (Edited)
Roadtrip Observaties
4345 kilometer. 3,2 kWh/100km
Ik ben 1,88 m. Zeer comfortabele rijpositie. Beenruimte!
HDA2 heeft het rijden erg plezierig gemaakt. We hebben een Palisade met HDA en de rijstrookassistentie van de EV6 is preciezer. Bij harde wind blijft de auto in het midden van de weg, terwijl anderen uit hun rijstrook worden geblazen. Tijdens stortregen kan de auto de rijstrookmarkeringen en het verkeer zien, zelfs als je dat niet kunt. Als de weg leeg is en je je alleen zorgen hoeft te maken over een dier dat voor je opduikt, kun je echt de toerist zijn, de omgeving bekijken terwijl je het stuur lichtjes vasthoudt en nauwelijks het stuur hoeft te bewegen wanneer de Waarschuwing Handen aan het stuur afgaat. Ik ontdekte dat ik een linksrijder ben. Ik betrapte mezelf er talloze keren op dat ik met de rijstrookassistentie het stuur lichtjes naar links trok omdat ik dichter bij de rijstrooklijn wilde zijn. Ik heb geleerd om de auto zichzelf in het midden van de rijstrook te laten houden. De cruise control herkent veranderingen in de snelheidslimiet en vertraagt of versnelt de auto automatisch. De navigatiegebaseerde cruise control vertraagt de auto in krappe bochten. Op gewone wegen vind ik de cruise control en de rijstrookassistentie erg handig. Hoef nauwelijks de gas- of rempedalen aan te raken. We hebben een 2021 BMW X3 die hier problemen mee heeft. De rijstrookwisselassistentie werkt.
Ik heb geleerd om precies te zijn bij het gebruik van de airconditioning en de radiobediening. Te vaak heb ik per ongeluk de stoelverwarming of de achterruitverwarming of de voorruitontdooiing of de recirculatiemodus aangezet.
Het chroom aan de voorkant van de middenconsole verblindde me, dus ik heb het bedekt met wat nep-koolstofvezel.
Opladen is een genot. Nooit last gehad van range anxiety. Ik vond het leuk om bij een laadstation te stoppen, in te pluggen en de bestuurder van een Polestar, Tesla of Rivian, etc. te ontmoeten en dan gedag te zwaaien als ik een paar minuten later wegga en ze nog steeds aan het opladen zijn. Ik kon de eerste twee gratis CalTrans-laders niet aan de praat krijgen, maar de derde werkte prima. Ik hou van gratis stroom!
Kamperen was geweldig. KOA-campings zijn geweldig omdat je kunt inpluggen. De slaap-app op mijn horloge vertelde me dat mijn beste nachten in de auto waren. Had de slaapzak niet nodig. Een koelbox, wat bagage en een paar andere items in de voetenruimte van de tweede rij vormden de perfecte hoogte voor het bed. Hoewel de temperaturen daalden tot in de hoge 30 graden, had ik 's nachts nooit de verwarming nodig en heb ik de Utility Mode nooit gebruikt.

#26 ·
Road Trip Observaties
2700 mijl. 3,2 kWh/m
Ik ben 1,88 m. Zeer comfortabele rijpositie. Beenruimte!
HDA2 heeft het rijden erg plezierig gemaakt. We hebben een Palisade met HDA en de rijstrookassistentie van de EV6 is preciezer. Bij harde wind blijft de auto in het midden van de weg, terwijl anderen uit hun rijstrook worden geblazen. Tijdens stortregen kan de auto de rijstrookmarkeringen en het verkeer zien, zelfs als je dat niet kunt. Als de weg leeg is en je je alleen zorgen hoeft te maken over een dier dat voor je opduikt, kun je echt de toerist zijn, de omgeving bekijken terwijl je het stuur lichtjes vasthoudt en nauwelijks het stuur hoeft te bewegen wanneer de Waarschuwing Handen aan het stuur afgaat. Ik ontdekte dat ik een linksrijder ben. Ik betrapte mezelf er talloze keren op dat ik met rijstrookassistentie het stuur lichtjes naar links trok omdat ik dichter bij de rijstrookmarkering wilde zijn. Ik leerde de auto zichzelf in het midden van de rijstrook te laten houden. De cruise control herkent veranderingen in de snelheidslimiet en vertraagt of versnelt de auto automatisch. De navigatiegebaseerde cruise control vertraagt de auto in krappe bochten. Op gewone wegen vind ik de cruise control en rijstrookassistentie erg handig. Hoef nauwelijks de gas- of rempedalen aan te raken. We hebben een 2021 BMW X3 die hier problemen mee heeft. De rijstrookwisselassistentie werkt.
Ik heb geleerd precies te zijn bij het gebruik van de airconditioning en de radiobediening. Te vaak heb ik per ongeluk de stoelverwarming of de achterruitontwaseming of de voorruitontwaseming of de recirculatiemodus aangezet.
Het chroom aan de voorkant van de middenconsole verblindde me, dus ik heb het bedekt met wat imitatie koolstofvezel.
Opladen is een genot. Nooit last gehad van range anxiety. Ik vond het leuk om bij een laadstation te stoppen, aan te sluiten en de bestuurder van een Polestar, Tesla of Rivian, etc. te ontmoeten en dan gedag te zwaaien als ik een paar minuten later wegga en ze nog steeds aan het opladen zijn. Ik kon de eerste twee gratis CalTrans-laders niet aan de praat krijgen, maar de derde werkte prima. Ik hou van gratis stroom!
Kamperen was geweldig. KOA-campings zijn geweldig omdat je kunt aansluiten. De slaap-app op mijn horloge vertelde me dat mijn beste nachten in de auto waren. Had de slaapzak niet nodig. Een koelbox, wat bagage en een paar andere spullen in de voetenruimte van de tweede rij zorgden voor de perfecte hoogte voor het bed. Hoewel de temperaturen daalden tot in de hoge 30 graden, had ik 's nachts nooit de verwarming nodig, nooit de Utility Mode gebruikt. View attachment 7242
Welk product is de blauwe "matras"? Luchtgevuld? Bedankt

#27 ·
Image
Het is moeilijk om onder de slaapzak te zien. Ik had veel ruimte, zij het met een klein platform dat de opening achter de voorstoel overspande.

#29 ·
Ja. Met lucht gevuld. Niet langer verkrijgbaar op Amazon.
View attachment 26322

Het is moeilijk te zien onder de slaapzak. Ik had genoeg ruimte, zij het met een klein platform dat de opening achter de voorstoel overbrugde.
Na het lezen van mijn bericht, moet ik vermelden dat ik heb geleerd dat het niet veilig is om cruise control en lane keep te gebruiken in stortregen.
Wees voorzichtig!