Road Trip Observaties
2700 mijl. 3,2 kWh/m
Ik ben 1,88 m. Zeer comfortabele rijpositie. Beenruimte!
HDA2 heeft het rijden erg plezierig gemaakt. We hebben een Palisade met HDA en de rijstrookassistentie van de EV6 is preciezer. Bij harde wind blijft de auto in het midden van de weg, terwijl anderen uit hun rijstrook worden geblazen. Tijdens stortregen kan de auto de rijstrookmarkeringen en het verkeer zien, zelfs als je dat niet kunt. Als de weg leeg is en je je alleen zorgen hoeft te maken over een dier dat voor je opduikt, kun je echt de toerist zijn, de omgeving bekijken terwijl je het stuur lichtjes vasthoudt en nauwelijks het stuur hoeft te bewegen wanneer de Waarschuwing Handen aan het stuur afgaat. Ik ontdekte dat ik een linksrijder ben. Ik betrapte mezelf er talloze keren op dat ik met rijstrookassistentie het stuur lichtjes naar links trok omdat ik dichter bij de rijstrookmarkering wilde zijn. Ik leerde de auto zichzelf in het midden van de rijstrook te laten houden. De cruise control herkent veranderingen in de snelheidslimiet en vertraagt of versnelt de auto automatisch. De navigatiegebaseerde cruise control vertraagt de auto in krappe bochten. Op gewone wegen vind ik de cruise control en rijstrookassistentie erg handig. Hoef nauwelijks de gas- of rempedalen aan te raken. We hebben een 2021 BMW X3 die hier problemen mee heeft. De rijstrookwisselassistentie werkt.
Ik heb geleerd precies te zijn bij het gebruik van de airconditioning en de radiobediening. Te vaak heb ik per ongeluk de stoelverwarming of de achterruitontwaseming of de voorruitontwaseming of de recirculatiemodus aangezet.
Het chroom aan de voorkant van de middenconsole verblindde me, dus ik heb het bedekt met wat imitatie koolstofvezel.
Opladen is een genot. Nooit last gehad van range anxiety. Ik vond het leuk om bij een laadstation te stoppen, aan te sluiten en de bestuurder van een Polestar, Tesla of Rivian, etc. te ontmoeten en dan gedag te zwaaien als ik een paar minuten later wegga en ze nog steeds aan het opladen zijn. Ik kon de eerste twee gratis CalTrans-laders niet aan de praat krijgen, maar de derde werkte prima. Ik hou van gratis stroom!
Kamperen was geweldig. KOA-campings zijn geweldig omdat je kunt aansluiten. De slaap-app op mijn horloge vertelde me dat mijn beste nachten in de auto waren. Had de slaapzak niet nodig. Een koelbox, wat bagage en een paar andere spullen in de voetenruimte van de tweede rij zorgden voor de perfecte hoogte voor het bed. Hoewel de temperaturen daalden tot in de hoge 30 graden, had ik 's nachts nooit de verwarming nodig, nooit de Utility Mode gebruikt.
View attachment 7242